1244815061_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

 

– Hei, olisin hakeutumassa hoitoon.

– No, sehän mukavaa. Hyvä, kun tunnistaa itse addiktionsa ja haluaa päästä eroon riippuvaisuudesta. Motivaation pitää tulla sisältäpäin, muuten ei muutosta synny. Mikäs sinut sai haluamaan muutosta?

 

– No, kun on kesä ja mökillä pitäisi pärjätä ilman.

– Mitä? Eikö sinulla ole mokkulaa? Onko sinulla pöytäkone?

 

– Kannettava minulla on, mutta ei mokkulaa.

– Et sinä sitten täysin koukussa ole. Kuinka monta?

 

– Kuinka monta mitä?

– Konetta?

 

– Yksi…se läppäri.

– Vain yksi! Kuule, sinähän olet vielä ihan kondiksessa. Onko kännykässä nettiä?

 

– Ei…

– Sinähän kuulostat lähes terveeltä. Miten keskustelupalstat?

 

– Mitä niistä?

– No, roikutko sinä keskustelupalstoilla 24/7 ja kirjoitat kommentteja asiaan kuin asiaan? Onko sinulla monta nimimerkkiä, jotka ovat tyypeiltään erilaisia? Vaihtelet aiheen ja vuorokaudenajan mukaan?

 

– Ei…en minä ole koskaan edes lukenut sellaisia keskusteluja. Ja hyvä, että muistan edes nimeni. Yhden.

– Voi kuule, täällä on paljon pahemmassa jamassa olevia nettinarkkareita kuin sinä. Ei sinulla kyllä ole mitään mahdollisuuksia päästä jonossa kuin hännille. Mites nettipelit?

 

– En minä edes lottoa…

– Minun on kyllä hyvin vaikea nähdä, että sinä olisit koukussa.

 

– Mutta kun minulla on yhdeksän blogia, eikö edes se kerro addiktiosta?

– Yhdeksän on kyllä ihan kohtalainen määrä, vaan ei se määrä kerro mitään. Onhan joillakin yhdeksän lasta. Ja kissoilla yhdeksän henkeä. Onko sinulla tapana kommentoida muiden blogeissa anonyymina? Heitellä pieniä trolleja ja provoja sinne tänne? Hämmentää vähän keskusteluja ja mennä henkilökohtaisuuksiin?

 

– Ei…kun minulla on se nettinimi. Sillä minä kommentoin.

– Tähän alkuhaastattelulomakkeeseen tuli kyllä niin vähän pisteitä, että emme voi ottaa sinua edes jonoon.

 

– Mitä? Minulla tulee olemaan vaikeaa olla mökillä ilman nettiä!

– Kuinka kauan sinä aiot siellä sitten olla?

 

– Ehkä kuukauden. En minä tiedä.

– Siinä tapauksessa voimme antaa sinulle kevyttä korvaushoitoa. Tässä on sponsoriemme mp3-soittimia, joihin on ladattu rauhoittavaa korviketta. Minkä sinä haluaisit? Täällä olisi Microsoftilta ja Linuxilta omat kokoelmat – molemmissa aika samanlainen sisältö: ääniefektejä alkaen vanhoista modeemeista maata kiertävien satelliittien ujellukseen. Pistetäänkö pakettiin?

 

***

Pakinaperjantain 133. haaste nettinarkkari

***

Pakina on silkkaa fiktiota, ihan turha kuvitella minun lähtevän kuukaudeksi pois koneelta...