1922339.jpg

 

-Hei, mites NelliElinan päivä on mennyt?

-Ihan hyvin. Nukkui päiväunet ja söi hyvin. Hyvin on sopeutunut päiväkodin rytmiin.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

-Kiva. Kuules, ensi viikolla on NelliElinan synttärit ja minä ajattelin tuoda jotain tarjottavaa koko ryhmälle.

-Ai jaa.

 

-Käykö kakku? Voisin leipoa ja tuoda aamulla, kun tuon NelliElinan tänne.

-Kakut on kielletty. Kotikeittiön hygieniatasoa ei voi taata. Ohjeistus on tässä kohtaa hyvin tiukka.

 

-Niin tietenkin…no, mutta karkkeja sitten?

-Karkitkin on kielletty. Joillakin lapsilla on karkkipäivä vain parittomien viikkojen lauantaina kahdestatoista neljääntoista, ja silloinhan päiväkoti ei ole auki.

 

-Ei tietenkään, kun on viikonloppu. No, mitäs minä sitten voisin tuoda? Sipsejä, limua?

-Parilla perheellä on suvuissaan sydän- ja verisuonitauteja, joten ei käy. Sipseissä on liikaa suolaa. Limut ovat vähän niin kuin karkit eli vain viikonloppuisin.

 

-Parittomina lauantaina…

-Niin, tai parillisina.

 

-Mitä ihmettä minä sitten tuon? Jospa se olisi sitten jotain tekemistä? Jos minä tuon vaikka jonkun kivan deeveedeen ja katsotte sitä?

-Valitettavasti se ei käy. Jotkut vanhemmat haluavat, että lapset katsovat vain Pikku Kakkosta. Teeveehän ei ole mikään lapsenvahti.

 

-Niin, ymmärrän…hei, nyt minä tiedän! Minä tuon töistä sellaisia isoja paperiarkkeja, joita meillä on! Te voitte vaikka maalata!

-Valitettavasti määrärahat loppuivat toukokuussa ja vesivärit on käytetty jo loppuun.

 

-Meillä on paljon vesivärejä! Minä voin tuoda niitäkin!

-Ihan hyvä idea, mutta valitettavasti emme voi käyttää kuin kasvivärejä. Monet vanhemmat haluavat edistää luonnonmukaisuutta ja välttää kemiallisia aseita, ei kun siis värejä.

 

-No, on tämä hankalaa. Ehkä minä en sitten tuo mitään.

-Niin.

 

-Kai te sentään laulatte NelliElinalle…?

-Valitettavasti se ei käy, sillä yhdellä pojalla on absoluuttinen sävelkorva ja hän saa hirvittävän raivarin, kun lauletaan. Henkilökuntaa ei riitä holdingiin.

 

-On tämä….

-Niin. Mutta kuule…yleensä me ehdotamme vanhemmille, että lapsi kannattaa pitää kotona, kun on synttärit.

 

-Miksi ihmeessä?

-Kotona on paljon mukavampaa. Voi juhlia niin kuin haluaa. Jos sinulla vain on mahdollisuus pitää vapaapäivä silloin, niin se olisi ihan hyvä.

 

-Kai minä sitten pidän.

-Kiva, NelliElina, äiti tuli!

 

 

***

Inspis täältä