1088971.jpg


-Äiti!


-Mmmm.....

-Äiti!


-No, mitä nyt?

-Mitä sä teet, äiti? Mitä sä kirjoitat?


-Tää on juttu yhteen ammattilehteen. Sosiaalialan ammattilehteen. Ja tällä jutulla on kiire, mees leikkiin.

-Tuleeks siit rahaa?


-Tulee, jos mä saan tän kirjoitettua. Rauhassa. Mee nyt leikkiin.

-Mistä siinä jutussa puhutaan?


-Sellaisesta lasten kaltoin kohtelusta, Venäjällä ja muualla. Mee nyt jo, mulla alkaa mennä hermot!

-Ai, sielt missä sä olit kauan? Miks mä en saanut tulla mukaan?

-Sieltä, sieltä. Se oli työmatka, ei sellaiseen voi ottaa lapsia mukaan. Mene leikkimään tai katsomaan deeveedeetä. Mä en nyt todellakaan ehdi olla sun kanssa.

-Mulla ei oo mitään tekemistä.


-Mene nyt, laita joku deeveedee ja katso sitä. Mun täytyy saada tää juttu valmiiksi. Mee jo.

-Mä en....


-Mene jo! Mua ei saa häiritä silloin, kun mä teen hommia. Tää on tärkee juttu, eikä mulla oo nyt aikaa tapella sun kanssa.

-Mutku...


-Ihan totta! Mä oon tosissani! Nyt lähdet siitä! Multa menee hermot! Sä oot ihan mahdoton!