756328.jpg

-Mä en haluu lähtee.
-Älä nyt taas aloita, kulta. Tästä on puhuttu jo ihan tarpeeksi.

-Mä en haluu leirille taas. Mä tulin vast eilen kotiin.
-Höpö-höpö, sinullahan oli hauskaa leirillä. Ainahan sinä olet tykännyt olla leireillä.

-Silloin, ku mä olin pieni. En enää. Mä en oo ollut kotona koko kesänä vielä. Mä haluun jäädä kotiin.
-Höpö-höpö, et sinä voi jäädä yksin kotiin. 12-vuotias on liian pieni olemaan yksin kotona.

-Mä voin mennä Jennan luo. Sen äidille sopii.
-Lapset ei voi keskenään sopia asioista. Minä en ole sopinut mitään Jennan äidin kanssa. Eikä kahdeksi viikoksi voi mennä yökylään.



-Jennankaan ei tarvi lähteä leirille. Ei ees musaleirille, vaikka se soittaa pianoo.
-Niin, niin, mutta sinä lähdet. Sinä et voi jäädä yksin kotiin.

-Miksen mä voi lähteä sun kanssa?
-Siitä on jo puhuttu, Tiia. Häämatkalle ei oteta lapsia mukaan. Jari ja minä menemme kahdestaan.

-Mä voisin mennä iskän kaa mökille.
-Lopeta jo, Tiia. Kyllä sinä tiedät, ettei se käy.

-Mä en tykkää Leenasta.
-Niin, mutta isi tykkää ja ne on nyt Leenan kanssa mökillä.

-Mennäänks me mökille tänä kesänä? Sitten, kun te tuutte Jarin kanssa Roomasta?
-Ei mennä, sinähän lähdet mummon luo kahdeksi viikoksi. Ja sitten minä menenkin jo töihin.

-Mummon luona ei oo mitään tekemistä. Siel ei voi mesettää.
-Kyllä sinä voit olla kaksi viikkoa ilman nettiä.

-Mä en oo mesettänyt koko kesänä! Tänään vaan.
-Ai niin, niinpä. No, sinulla on kaikkea muuta kivaa tekemistä leirillä.

-Mikset sä tule mummon luo, äiti?
-Me tehdään se remontti, kulta. Jari laittaa paneelit kattoon.

-Mä voisin auttaa.
-Ei,  parempi ettet ole täällä. Me tehdään Jarin kanssa se kahdestaan.

-Mä toivon, et koulu alkais jo.
-Sinä olet ihan hassu, kulta, Mene nyt laittamaan se reppu kuntoon. Jari vie sinut leiribussille, kun tulee töistä. Minun pitää alkaa pakata vaatteita Roomaa varten.