207283.jpg207280.jpg207282.jpg207281.jpg

 

-Mä olen miettinyt yhtä asiaa jo jonkin aikaa.
-Mitä asiaa?

-Mä…mä haluaisin lapsen.
-Lapsen? Ihan totta? Miks?

-Miksei? Ei kun oikeesti, mä haluaisin lapsen.
-No, ei kai siin sit mitään. Sun täytyy alkaa seurustella ja…

-En mä halua naista. Mä haluan vaan lapsen.
-Et haluu äitiä sille lapselle? Eiks toi oo vähän outoa?

-Emmä tiedä. On kai. Tai sitten ei. Haluuhan naisetkin lapsia ilman miehiä.
-Niin, mut on se nyt vähän eri asia kuitenkin.

-Miten niin? Ei se musta niin eri asia ole.
-On se. Nainenhan kuitenkin synnyttää sen lapsen, on raskaana, ei koko hommaan tarvita miestä kuin vähän aikaa. Siittämään se lapsi. On se eri asia. Sähän joutuisit pyytämään, että joku viitseis tulla raskaaksi ja odottamaan ja synnyttämään ja sitten antamaan lapsen sulle. On se eri asia.

-Tekisitsä sen?
-Täh? Ootsä tosissas? Mä?

-Sä. Musta sä sopisit mun lapsen äidiksi. Ja me ollaan hyviä kavereita.
-Sä oot hullu! En mä haluu lasta. Ei ainakaan vielä, kun on opiskelut kesken ja…

-Mut eihän sun tarttis huolehtii siitä. Mä tekisin sen. Olisin sen kanssa. Olisin isä.
-Musta toi on vähän sairasta. Ihan oikeesti. Että mä olisin joku vuokrakohtu.

-En mä nyt tiedä, onko se sen sairaampaa kuin että naiset tekee tarkoituksella lapsen miehen tietämättä, ihan vaan sen takia, että haluuvat lapsen.
-Ihan eri asia.

-Ei minusta.