2133003.jpg

 

 

-Miks Villen ei tartte lähtee minnekään jouluna?

-Voi, kulta-pieni. Älä taas aloita. Nyt on isin joulu. Sinä menet isin luo. Sehän on kivaa!

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

-Mä en haluu. Miks Ville saa jäädä kotiin?

-No, tämähän on Villen koti. Villen isi on täällä. Tero. Sun isi asuu muualla.

 

-Mä en haluu.

-Et viitteis taas aloittaa. Isin luona on kivaa. Te käytte mummollakin ja sitten Tiinan vanhempien luona ja ajattele, joka paikassa sä saat lahjoja!

 

-Mä haluun jäädä kotiin.

-Sä tulet kotiin sitten Tapaninpäivänä, kulta-pieni. Isi tuo sut mumman ja vaarin luo, jossa me ollaan. Tero, Ville ja minä. Ja sielläkin sä saat lahjoja!

 

-Mä en haluu. Mä haluun olla kotona.

-Hassu. Ajattele nyt, miten paljon lahjoja! Käydään vielä Teron vanhempien luona ennen kuin tullaan kotiin ja ihan varmaan sinulle on sielläkin lahjoja. Aattele nyt, joka paikassa sä saat lahjoja! Älä viitti kiukutella. Tontut näkee ja kertoo joulupukille.