229962.jpg

-Leenasta tulee mummi.
-Aha.

-Helmikuussa. Hennan laskettu aika on ystävänpäivänä.
-Jaa.

-Henna on sua kahdeksan vuotta nuorempi.
-Niin kai.

-Koskakohan minusta tulee mummi...
-Äiti…tästä on puhuttu.

-Mitä hyötyä siitäkin on ollut?
-Älä.

-Kaikilla muilla on lapsenlapsia. Ei minulla.
-Ei.

-Luulisi nyt edes Saken haluavan lapsia, kun on töissä  päiväkodissakin.
-Ei me haluta vielä.

-Koska sitten? Vieläkö sinä ajattelet sitä laihduttamista?
-En minä ole sitä ylipäänsä ajatellut.

-Kyllä sinun pitäisi laihtua, jos ajattelet raskautta. Selkäsi on jo nyt kovilla. Mites se Painonvartijat?
-En minä mennyt sinne.

-Vaikka minä ilmoitin sinut! Sinä olet mahdoton. Pakkohan sinun on laihtua, saat vielä aikuisiän diabeteksen. Sun vyötärösi on ihan varmasti yli sallitun rajan, mitä se nyt naisilla olikaan, 80 senttiä tai niillä main. Mittaa nyt ihmeessä.
-Mun pitää mennä nyt.

-Kai te tulette viikonloppuna syömään?
-En minä usko. Oli vähän puhetta…

-Minä teen naudanpaistia. Tulkaa kahdentoista aikaan.
-Mutta…

-Tai sitten minä teen kalkkunaa. Se on vähärasvaista.