1599102.jpg


Yleisö, joka istui koulun juhlasalissa, hiljeni, kun rehtorin ääni alkoi kuulua kaiuttimista:

-Ja tässä näimme siis yhdeksän aa luokan tyttöjen tanssiesityksen ”Shake your sexy ass” ja heti sen jälkeen yhdeksän bee luokan poikien breikkitanssin kappaleeseen ”Your tits make me want to fuck you, baby, oh baby”. Ja seuraavaksi, edelleen perinteiseen tapaan, koulusta lähtevien esitykset jatkuvat. Vuorossa on kymppiluokkalaisten näytelmä ”Maassa maan tavalla”.

Mohammed: Päivää.
Virkailija: Päivää, päivää. Sinä siis haluat kotoutua? Ko-tou-tu-a?

Mohammed: Kyllä. Maassa maan tavalla. Mitä minun pitää tehdä?
Virkailija: Ja keitäs sinä ja ystäväsi olette?

Mohammed: Minä olen Mohammed.
Xian: Minä olen Xian.
Elena: Minä olen Elena.
Karim: Minä olen Karim. Mitä meidän pitää tehdä?

Virkailija: Ottakaa ensin kaljaa. Menkää sitten tuonne kallioille juomaan ne.

Mohammed: Minä olen muslimi. Minä en juo.
Virkailija: Maassa maan tavalla! Juo!

Xian: Entä sitten? Mitä me sitten tehdään?
Virkailija: Tapa itsesi. Suomalaiset nuoret ovat masentuneita. Tee itsemurha.

Xian: Mutta en minä halua kuolla! Minä olen ihan tyytyväinen!
Virkailija: Maassa maan tavalla! Tapa!

Elena: Mitä minä teen?
Virkailija: Mene sossusta hakemaan rahaa.
Elena: Mutta minulla on rahaa. Minä olen Mäkkärissä töissä koulun jälkeen.
Virkailija: Maassa maan tavalla! Mene sossuun.

Karim: Mitä minä teen?
Virkailija: Hakkaa tuo Elena.

Karim: Miksi? Minähän tykkään Elenasta.
Virkailija: Maassa maan tavalla! Muijalle turpiin!

Mohammed, Xian, Elena, Karim: Maassa maan tavalla!

Valot sammuivat juhlasalista. Yleisö jäi istumaan paikoilleen, eikä kukaan taputtanut. Maassa maan tavalla.