1965615.jpg

 

Kutuharju haastoi minut kertomaan kuusi tuiki tavallista asiaa itsessäni. Jokaisesta kuulema löytyy ainakin kuusi sellaista tosiseikkaa, jotka eivät hätkähdytä epätavallisuudellaan. Uskotaan.

Luulen, että minun olisi vaikeampi löytää kuusi epätavallista seikkaa itsestäni – sellaisia piirteitä, ominaisuuksia tai oikkuja, joita ei muissa ihmisissä ole.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

En koe itseäni mitenkään epätavalliseksi. Itse asiassa, mitä vanhemmaksi tulen, sitä selkeämmin tajuan, miten samankaltaisia ihmiset ovat. Enää ei mieltä riivaa angistiset ajatukset: miksi minä olen juuri minä ja miksi juuri minun elämäni on tällainen? Miksi juuri minä tunnen tällä tavalla! Hei, kamoon! Ei tämä ole reilua!

Sellainen ajattelu kuuluu nuoruuteen ja siihen vaiheeseen, jolloin ihmettelee ja kyseenalaistaa omaa eloaan ja kuvittelee olevansa jotenkin erilainen kuin muut.

 

Hahhah. Ei ole. Kaikki me olemme samanlaisia. Onneksi, koska silloinhan voimme ymmärtää toisiamme paremmin. Eikö niin?

 

  1. Itken, kun olen surullinen.
  2. Petyn, kun minua ei huomata.
  3. Loukkaannun, kun minua arvostellaan.
  4. Tulen vihaiseksi, kun minua kohdellaan väärin.
  5. Nauran enemmän muiden mokille kuin omilleni.
  6. Pyrin yleensä liioittelemaan juttujani – siten ne kuulostavat paremmilta.
  7. Aina välillä ajattelen, että olen hieman erilaisempi kuin muut.

 

Oho. Niitä tulikin seitsemän. Jep, erikoisuuden tavoittelua.

 

Haastan mukaan kaikki, jotka tunnustavat olevansa tavallisia, mutta kirjoittakaa vain kuusi tavallista asiaa itsessänne. Tai enemmän. Tai vähemmän.