585732.jpg

”Rakas SuoraSanaSusu,

luen aina palstasi ja arvostan tapaasi vastata kysyjille suoraan. Pidän muutenkin lehden linjasta ja luen sen heti, kun se tulee kotiin. Olen siis kestotilaaja.
Mieheni on ongelmani ja haluaisin saada Sinulta neuvoa sen suhteen, mitä minun pitäisi tehdä.

Mieheni ei tee mitään. Hän käy töissä, mutta siinä sitten kaikki. Meillä on kolme lasta, Jesse on eskarissa, Minna toisella luokalla ja Juho neljännellä.
Minä en vaan jaksa enää hoitaa koko huushollia. Olen töissä päiväkodissa lastenhoitajana ja tulen aina kaupan kautta kotiin, vaikka mies on kotona aikaisemmin kuin minä. Mies ei vaan mene kauppaan, siellä se odottaa kotona, että minä tulen ja alan laittaa ruokaa. Ei se kyllä osaisikaan laittaa mitään.
Tiskejäkään se ei laita koneeseen ja parempi niin, kolauttaa aina säröjä laseihin, kun iskee ne niin voimalla koneeseen. Minä sitten laitan ne tiskit ja sitten autan lapsia läksyissä ja laitan pyykit koneeseen ja jos on viikonloppu, siivoan ja vaihdan lakanat ja haravoin pihalla. Mies vain on, lukee tai katsoo telkkaria. Hyvä mieshän se on, ei juo, eikä polta, mutta ei tee sitten paljon muutakaan. Ei pahemmin puhukaan.
Mitään se ei tiedä, ei milloin Jessen pitää mennä hammaslääkärille tai milloin Minnan kuoroharjoitukset on tai edes sitä, koska Juholla on karatea. Minä niitä lapsia kuskaan töitten jälkeen harrastuksiin. Miehellä ei ole edes ajokorttia.
Nyt minusta tuntuu, etten jaksa enää. Olen ihan rätti, kun töissäkin vaan porukka sairastelee, eikä saada sijaisia.
Mitä minä teen SuoraSanaSusu? Olen pyytänyt miestä auttamaan kotitöissä viimeksi viisi vuotta sitten, kun minulta leikattiin suonikohjut, kerran se kävi kaupassa ja silloinkin unohti ostaa maitoa ja toi flooraa vaikka meillä on syöty keijua jo monta vuotta.
Seksiä ei tee mieli, kun olen väsynyt. Mies kyllä haluaisi, mutta en minä jaksa. Kyllä minä rakastan miestä, mutta saisi se tehdä joskus jotakin.
Mitä minä teen? Mitä minun on sanottava miehelleni, että hän alkaisi tehdä kotitöitä? Neuvo minua!

Kestotilaaja”

 

”Sinulla tuntuu olevan hillitön kontrollinhalu, haluat pitää kaikki langat käsissäsi ja hommien pitää hoitua juuri sinun tavallasi. Varmaan miehesi on joskus yrittänyt tehdä jotain, mutta onko se kelvannut sinulle? Ehei! Nykyään hän ei enää viitsi tehdä mitään. Oma vikasi.

Lapsistasi on tulossa passattuja paskiaisia, opeta ne nyt laittamaan tiskit koneeseen edes! Ja kyllä jo tuon ikäiset lapset osaavat haravoida ja vaihtaa vuodevaatteensa.

Otapa nyt passi käteesi ja lähde viikoksi etelään. Yksin. Perheesi pärjää vallan hyvin ilman sinua, usko minua. Voi ehkä jopa paremmin, kun et ole koko ajan huohottamassa heidän niskaansa. Loma tekee sinullekin hyvää, iske joku nuori, nätti poika ja nai aivosi pihalle, niin ei tarvitse nipottaa kotiin tultuasi. Muista kondomi. Lähde jo! Tekeekö tiukkaa?

SuoraSanaSusu”
*****

Ruu antoi loppulauseen