25595.jpg


Muut lähtivät aikaisemmin kotiin. Minulla ei ollut kiirettä, ei ketään odottamassa minua kotiin, joten jäin baaritiskille vielä hetkeksi.

-Voinko tarjota jotain juotavaa?

Mies oli minua huomattavasti vanhempi, mutta selvän ja siistin näköinen. Nyökkäsin ja kerroin, mitä joisin. Hän teki tilauksen ja jäimme istumaan baaritiskille. Mies kysyi jotain, minä vastasin, hän tilasi uuden kierroksen ja jatkoimme puhumista. Hän oli miellyttävä, ja tarkemmin katsottuna hän näytti nuoremmalta kuin ensin olin ajatellut.

Tanssilattialla hän kiersi kätensä ympärilleni, puristi minut pehmeästi itseään vastaan ja nojasin päätäni hänen olkaansa. Hän sanoi jotain hauskaa ja nauroin. Pidin hänestä, ja kun hän ehdotti, että jatkaisimme iltaa hänen luonaan, vastasin myöntävästi. Hän kertoi, että hänellä oli huone samassa hotellissa, sillä hän oli vain työmatkalla kaupungissa. Olin pettynyt, sillä hän vaikutti mukavalta. Olin väsynyt etsimään, halusin jonkun vierelleni useammaksi kuin yhdeksi yöksi.

--------------

Heräsin aamulla suihkun kohinaan. Venyttelin lakanoissa ja tunsin oloni hyväksi. Hetken kuluttua mies tuli huoneeseen. Hän oli jo pukeutunut, tummaan pukuun, kuten edellisenäkin iltana.

-Palaveri alkaa tunnin kuluttua. Minun on mentävä. Huone on luovutettava kahdeltatoista, joten ehdit hyvin käydä suihkussa.

Nousin istumaan sängyssä. Mies hymyili minulle ja kysyi puhelinnumeroani. Hän näpytteli numeron kännykkäänsä ja sen tehtyään otti lompakkonsa esille.

-Hinnasta ei ollut puhetta, mutta kaksi sataa euroa on varmaan ok?

Tuijotin miestä ja hänen kättään, joka ojensi minulle seteleitä. En tiennyt, mitä ajatella. Käteni eivät liikahtaneetkaan. Mies hymyili ja laittoi setelit yöpöydälle.

-Minä olen tulossa kuun lopussa taas tänne, pirautan sinulle sitten. Nyt on mentävä.

Hän lähti suutelematta minua, koskettamatta minua.