16721.jpg


Asunto oli lähes pimeä, kun tulin suihkusta. Jimi oli sammuttanut kaikki lamput ja sytyttänyt kymmeniä kynttilöitä. Huokaisin. Luulin, että Jimi olisi jo mennyt nukkumaan. En ollut päästänyt häntä kanssani suihkuun, kun hän oli ehdottanut sitä minulle. Halusin vain puhtaaksi, nopeasti ja ilman vesileikkejä, puhtaaksi ja nukkumaan.  Päivä oli ollut rankka.

Huoneissa leijaili häivähdys tuoksuöljyä. Jimi seisoi olohuoneessa ja hymyili minulle.

-Haluatko, että hieron sinua?

Hän katsoi minua, ei kysyvästi, vaan toiveikkaana, ja minua alkoi ärsyttää entistä enemmän. En jaksanut pitkän kaavan mukaista rakastelua, en tänä iltana. En joka ilta.

-En oikeastaan. Ihan vaan nukkumaan.
-Minä tulen peittelemään sinut.

Hän seurasi minua makuuhuoneeseen. Pysähdyin oviaukkoon ja katsoin valmiiksi petattua sänkyä.

-Uudet lakanat…
-Silkkiä, Jimi kuiskasi korvaani tarttuen samalla lanteisiini ja puristautuen selkääni vasten.

Mustan silkin peittämällä tyynyllä oli tummanpunainen ruusu. Irrottauduin Jimin otteesta, nostin ruusun yöpöydälle ja istahdin sängylle. Jimi polvistui eteeni ja alkoi suudelle paljaita varpaitani. Hänen kätensä sivelivät nilkkojeni ihoa, puristivat pohkeita ja silittivät polvia.

-Sinä olet ihana, niin pehmeä, niin hyväntuoksuinen, niin kaunis…
-Jimi.

Tartuin hänen päähänsä ja pakotin hänet katsomaan itseäni. Hänen katseensa toi mieleeni mummin mäyräkoiran.

-Minä ihan totta rakastan sinua, mutta minä en jaksa nyt…eikö me voitaisi vaan…ihan vaan rakasteltaisiin nopeasti ja sitten nukkumaan? Minä olen helvetin väsynyt. Ihan oikeasti.
-Sinä et rakasta minua.
-Rakastan, mutta minua väsyttää.
-Minä rakastan sinua. Niin paljon.

Jimi tarrasi kiinni jalkoihini ja painoi päänsä syliini. Taputin hänen hiuksiaan.

-Minä en jaksa joka ilta niin kauan. Eilenkin meni kolmeen ja kun minulla on herätys jo kuudelta…
-Minä hoidan meidän parisuhdettamme. Sinä et tee mitään. Sinä olet aina väsynyt. Sinä olet niin kuin…mies! Sinulle riittäisi pikapano ja sitten kuorsaus.
-Niin…

Käteni pysyi Jimin hiuksissa, mutta en jaksanut enää silitellä häntä. Minua nukutti liikaa.