72127.jpg


-Sähän tiedät sen Harrin C-rapusta?
-Sen Minnan miehen? Joo, tiedän, mitä siitä?

-Mä tapasin sen eilen kaupassa, osuttiin samaan aikaan siihen maitotiskille, se oli ostamassa jugurttia ja sitten me vaan alettiin jutella. Se on jotenkin kauhean mukava ja surullinen.
-Surullinen? Onks niille tapahtunut jotain?

-Ei mitään sen erityisempää. Se vaan on jotenkin niin sellainen.
-Millainen?

-Sellainen, jonka kanssa on helppo puhua. Me puhuttiin kaikenlaista, jotenkin se juttu vaan luisti ja sitten mä kysyin, haluisko se lähtee pubiin juomaan jotain ja jutella lisää.
-Siis mitä? Sä pyysit sitä pubiin? Sehän on Minnan mies!

-Mulla tuli vaan sellainen olo, että se kaipaa jotakuta, jonka kanssa puhua ja sitten me mentiin pubiin. Ei siinä sen kummempaa. Juotiin pari kaljaa, enkä mä ees huomannut, miten aika kuluu ku me juteltiin ja tarhan täti oli tosi nyrpee, ku mä hain lapset jotain niinku kymmenen minuuttia myöhässä. Se sanoi, että tarha menee kiinni puoli kuusi ja piste. Ihme touhua. Yhtä hyvin mä olisin voinut myöhästyä bussista ja sen takia tullut myöhään.
-Jaa.

-Niillä ei mee kovin hyvin.
-Ai kenellä?

-Harrilla ja Minnalla, niin, se sanoi, Harri siis, että ne on jotenkin jämähtäneet paikoilleen ja että se tuntee itsensä ihan turhaksi siinä perheessä. Ettei sillä oo silleen niin kuin mitään tekemistä siellä, ku Minna määrää kaikesta. Ettei se oo tarpeellinen. Jotenkin mä oon vähän jotain sellaista arvannutkin siitä Minnasta.
-Mitä sä oot arvannut siitä?

-Että se on sellanen kiree. Tiukkapipo.
-Mistä sen tietää.

-Mun tuli jotenkin niin sääli sitä Harria. Se on ihana ihminen. Se sanoi, että siitä tuntu helvetin hyvältä puhua jonkun kanssa. Että se tuntee itsensä tärkeäksi, ku mä kuuntelen sitä. Ne ei puhu Minnan kanssa kuulema mistään. 
-Jaa.

-Minna on lähdös lasten kans viikonlopuksi äitinsä luo, Harri kertoi. Se ei mee mukaan, koska se ei kestä niitä kahta yhdessä –siis Minnaa ja sitä äitiä- ne kuulemma jyrää sen kuus nolla. Se jää maalaamaan niiden makkaria. Mä ajattelin mennä moikkaamaan sitä.
-Harria?

-Niin. Kai se kaipaa seuraa, ettei olis yksin koko viikonlopun. Mä aattelin hakea pizzan pubista ja viedä sen sille, että se edes söis jotain. Sen takii mä sulle soitinkin.
-Ai, miks?

-Ottaisiksä Oonan ja Jeren hoitoon siks aikaa, kun mä vien sen pizzan sille Harrille?