372413.jpg

-Mitä sinä oli ajatellut? Mikä kiinnostaa?
-En mä niinku tiedä. Ei oikeestaan mikään noista. Mä haluun niinku julkkikseks.

-Julkkikseksi…?
-Niin. Se ois niinku ihkuu.

-Niin, mutta millä sinä tulisit julkkikseksi?
-Miten niin millä niinku?

-No…ajattelitko näyttelijää? Laulajaa? Kirjailijaa?
-Ei, kun mä ajattelin niinku julkkista.

-Niin, mutta kyllähän jotain täytyy tehdä, jotta tulee tunnetuksi.
-No, voisin mä mennä niinku Idolssiin, mutta en mä osaa niinku laulaa. Muskaris mä kävin kyllä pienenä.

-Niin…
-Ei kai siihen nyt niinku mitään erityist vaadita. Mä niinku bailaan ja silleen. Ja sit mä voin niinku seurustella jonkun kanssa. Joku sellainen, joka on jo niinku julkkis. Vaikka joku lätkän pelaaja tai niinku silleen.

-Eli et siis hae nyt yhteishaussa…
-Jos ei oo mitään niinku sellaist julkkiskouluu, niin en mä sit. Vai voiks Big Brotheriin hakee kans nyt?

-Ei…voi.
-No, ei sit. Kannattaisko mun kattoo niinku guuglest sit mitä mä niinku tekisin ysin jälkeen?

-Ehkä…
-Mä kysyn, jos äiti keksis niinku jotain. Se on ollut aika paljon yleisönä, se vois järkätä mulle niinku duunii.

-Duunii?
-Niinku yleisöks telkkariin. Mä voisin vaik kokeilla karaokee niinku siin tartu mikkiin, tiedäksä?

-En tiedä…
-No jotain, Kestääks tää vielä kauan? Mun pitäis niinku mennä jo.

-Eiköhän tämä ollut tässä.
-Mä pyydän sit seuraavan sisään. Siel on Miisa, mun bestis.

-Miisa…haluaako hänkin julkkikseks?
-En mä tiedä. Mä luulen, et se tykkäis politiikast. Se ihkuttaa jotain ministerii tai niinku sellaist. Tai sit se haluu kirjailijaks. Se tykkää lukee aika paljon. Niille tulee kotiinkin seiska. Mä pyydän sen mun jälkeen.

-Tee…niin.
*************

Tämä on vastaus Pakinaperjantain 14. haasteeseen Koulumuisto -erään kuvitteellisen opon eli opinto-ohjaajan kuvitteellinen muisto...