210949.jpg

2.3.

Halonen oli ohitusleikkauksessa tänään. Olen ottanut hänen kierroksensa tälle keväälle. Kaksi koulutusta Tampereelle, loput maakunnissa.
Pitäisikö minun anoa siirtoa Tampereelle?

12.4.

Pääsiäinen. Olen Tampereella. Vanhempani haluaisivat tavata Eevan.
Olen puhunut Toivoselle siirrosta, eikä hän tyrmännyt ajatusta. En kestä Eevan itkua, kun lähden Helsinkiin.

17.4.

Isä ja äiti pitävät Eevasta. Eeva tulee toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa. Johtuu hänen työstään. Äiti soitti minulle Eevan lähdettyä ja sanoi olevansa onnellinen puolestani. Hän sanoi, että en ole enää niin kireä ja hapan.
Välillä en ymmärrä äidin huumorintajua.
Hän kysyi myös, olinko jo kosinut Eevaa.

16.5.

En ole ehtinyt kirjoittaa. Joskus epäilen, onko minulla oikeutta tällaiseen onneen.

30.5.

Emme ole riidelleet kertaakaan.
Eeva itkee, kun hän lukee runoja. En ymmärrä sitä. Hän on hyvin herkkä .Minun on suojeltava häntä.

18.6.

Eevan kesäloma on vasta elokuussa. Siirrän myös oman lomani sinne. Lähdemme Pariisiin.
Olen saanut siirron Tampereelle.
Loman jälkeen muutamme yhteen. Ensin Eevan asuntoon Hämeenpuistoon. Myöhemmin etsimme oman kodin.
Olen päättänyt kosia Eevaa Pariisissa.

25.8.

Eeva vastasi myöntävästi kosintaani. Ostimme tänään hääpuvun Champs Elyseeltä. Söimme illallista Lidossa. Lomamme jälkeen matkustamme Rovaniemelle tapaamaan Eevan vanhempia.

5.11.

Olen asunut Tampereella kaksi kuukautta.
Olemme käyneet asuntoesittelyissä, mutta emme vielä tiedä, haluammeko jäädä kantakaupunkiin.
Hääpäiväksi on sovittu joulukuun ensimmäinen.

27.11.

Olen myynyt asuntoni Helsingissä.

28.11.

Ostimme asunnon Viinikasta, paritalon puolikas. Muutamme sinne ennen joulua.
Lauantaina meidät vihitään.

5.12.

Meidät vihittiin lauantaina Tampereen Tuomiokirkossa. Rakastan Eevaa.
Holopainenkin oli häissä.
Vastaanotto oli Suomalaisella Klubilla.

29.12.

Ensimmäinen joulu uudessa kodissa. Laitoimme takkaan tulet. Annoin Eevalle lahjaksi kirjan, jossa on Edith Södergranin runoja ja Helene Schjerbeckin maalauksia. Sain Eevalta Chandlerin elämäkerran ja Hammetin kootut.
Talo on hyvässä kunnossa. Kaksi huonetta pitää vielä tapetoida.
Toisesta Eeva haluaa lastenhuoneen.