254318.jpg

tässä talossa ei kukaan nuku
kolmannessa kerroksessa niina huutaa
haista vittua kaksivuotiaalleen jos
et ole hiljaa hakkaan sinut pää kiinni
mä en jaksa enää kuolkaa kaikki
yläkerrassa koira itkee kun sitä ei ole
kukaan kusettanut päivään
lähtivät tallinnaan ja se koira ulisee
kuulen sen askeleet kun se juoksee huoneesta toiseen
masa ekasta kerroksesta ei jaksanut kotiin
asti se nukkuu sammuneena hissin edessä
mutta ei se haittaa hissi ei ole toiminut kahteen
päivään
sirpa ja kale nostivat ovensa saranoiltaan kun huoltomies
kieltäytyi enää tulemasta ei se halunnut avata niille ovea joka yö
kun ne unohti avaimet kotiin eihän ne ees maksanut sille mitään
nyt niillä on esteetön pääsy kotiin mutta sirpa
itkee kun joku oli tullut sisään ja vetänyt
paskaksi niiden terraarion jonka ne oli rakentanut vaatekaappiin
helvetti kaikki skorpparit ja liskot lähti vetään
yksi pienimmistä hämähäkeistä nukkuu masan kainalossa
muita ei ole enää näkynyt

miten sä kestät mikset sä muuta multa kysytään
miksi
mistä mä sitten kirjoittaisin
muuttaisin maalle ja kirjoittaisin miten perhonen lensi
aamulla tuonne ja illalla tänne ja miten
taivaalla oli ensin pilviä ja sitten ei
ja miten mua ahdistaa ja tunnen tuskaa ja voi voi miten masentunut olen
en mä jaksa pyöriä navassani
ei siitä jaksa kirjoittaa napanöyhtä ei kiinnosta
ei perhosetkaan