15387.jpg

Herätyskello. Kahvinkeitin päälle. Suihkuun. Herätän lapset. Leivät paahtumaan. Herätkää jo. Kuivaan hiukset. Geeli loppu. Herätkää. Te myöhästytte koulusta. Äiti missä on mun musta paita? Pesussa. Mä haluan sen. Ota vihreä. Mä inhoan vihreää. Ota punainen. En ota, se on tyttöjen väri. Mä otan vihreän. Kaksi kuppia kahvia. Äiti mulla pitää tänään olla viisi euroa retkeä varten. Helkkari. Ei mulla ole rahaa. Olisit sanonut eilen. En mä muistanut. Pyydä isältä. Se nukkuu. Herätä se. Ei se herää. Lainaa veljeltä. Äiti en mä halua antaa viittä euroa. Ei sun tarvi. Mä maksan illalla. Anna nyt se raha. Tai kysy isältä jos se herää. Vaatteet päälle. Mä lähden nyt. Herättäkää se isä. Se myöhästyy kohta. Syökää aamupala. Muistakaa pipot. En mä halua pipoa. Mä laitan lippiksen. Et laita. Siellä on pakkasta. Laitan. Ihan miten vaan. Omatpa on korvas. Äiti meillä on tänään liikkaa. Päällystakki ja kengät. Mä en haluu mennä suihkuun liikan jälkeen koulussa. No älä mene. Ope sanoo että on pakko. No sitten menet. En mä halua. Nyt täytyy mennä. Hauskaa päivää. Mä tuun kaupan kautta viiden jälkeen. Teen sitten ruokaa. Mun on kyl syötävä jo neljältä. Mulla alkaa viideltä treenit. Syö puuroa. Ei oo muuta. Tee mikrossa. Aina puuroa. Äiti mä en jaksa aamupalaa. On sun syötävä jotain. Ota jugurttia. Mul on huono olo. Mä haluun jäädä kotiin. Ei sulla ainakaan kuumetta ole. Mun on nyt mentävä. Mä myöhästyn bussista kohta. Mä oon kipee. Vatsaan sattuu. Hähä. Ei se oo kipee. Se ei vaan haluu suihkuun. Tyhmä. Itse oot tyhmä. Tyhmä. Äiti. Toi löi mua. Enkä lyönyt. Nyt mä kyllä myöhästyn. Isä selvittää tän suihkuasian. Mittaa sulta kuumeen. Miten sulla nyt on se musta pusero? Se on likainen. Laita se takaisin pyykkikoriin. Herättäkää isä. Mä meen nyt. Nähdään illalla. Moi. Äiti? No mitä vielä? Voinko mä saada synttärilahjaks jonkun pelin? Sun synttärit on vasta keväällä. No mut saanko mä? Mistä mä tiedän. Ei nyt. Ei nyt. Voi helkkari. Nyt mä myöhästyn. No mee sitten äiti. Ei kannata myöhästyä. Voidaanks me ottaa jätskii aamupalaks?