43596.jpg


Isi sanoo, et se lukee akua heti kun mä en itke enää. Mä hankaan silmiä, eikä vettä tuu, vaikka mua itkettää vielä. Mä haluun et isi lukee aku ankkaa.

Isin selkä on korkee. Mä en nää sen yli ellen mä nouse istuun. Mä makaan seinän vieressä. Seinä on kylmä ja valkoinen ja pehmee. Isi alkaa lukea. Se ei jaksa pelleillä eikä se lue akun ja roopen äänillä. Se on väsynyt. Niin se sano ku se haki mut tarhasta. Se halus heti nukkumaan, vaikka ei se sit nukkunutkaan. Peiton se veti päälle ja mulla oli kuuma.

Isi lopettaa lukemisen ja se kattoo mua. Sitten se sanoo, et mun on laitettava housut jalkaan ennen ku äiti tulee töistä, ku äiti voi muuten suuttua, koska se ei tykkää, et isot tytöt juoksee pyllyt paljaana. Eikä me haluta että äiti suuttuu, vai mitä, isi sanoo. Me ei haluta, et äidil tulee paha mieli, eihän?