Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
MAINOS |
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
18.06.2008 - 18:13

Taru tuossa ehdotteli kommenttilaatikossani uuden seuran perustamista, ja koska minua on erittäin vaikea ylipuhua ja vielä mahdottomampaa yllyttää tekemään mitään älytöntä, julistan nyt Kelvottomien Kirjailijoiden Seuran perustetuksi.

Seuran jäseneksi on tervetullut jokainen, joka tuntee olevansa kelvoton ja/tai kirjailija ja/tai joka vain sattuu olemaan seuraihminen.
Huom! seuran jäseneksi päästäksesi sinun ei tarvitse olla mitään noista edellä mainituista.

Voit siis olla ihan kelpo ihmiseksi.

Kirjaakaan sinun ei ole tarvinnut julkaista – seuralle riittää kirjailijatittelin kriteeriksi se, että ihminen kutsuu itseään kirjailijaksi. Jos haluaisit kutsua itseäsi lääkäriksi ilman lääketieteen koulutusta, kehottaisimme sinua harkitsemaan asiaa vielä kerran, mutta kirjailijuuden suhteen emme ole niin tarkkoja.
Olet sitten julkaissut, ei-julkaissut, omakustanteen oksentanut, ostoslistan kirjoittanut – voit liittyä seuraan.
Ehkä olet kirjoittanut Suurta Aikalaisromaania jo vuosia ja tiedät, että viimeistään kuolemasi jälkeen teos julkaistaan ja saa ansaitsemansa kunnian.
Ehkä olet jo julkaissut lukemattoman määrän kirjoja, mutta edelleen tunnet sisimmässäsi, että jotain puuttuu, jotain on jäänyt saavuttamatta. Ehkä jäsenyys oikeassa seurassa uupuu edelleen.
Ehkä olet kolkutellut lukuisten kustantamojen ovia tarjoten runokokoelmaasi, joka edelleen, yhdennentoista hiomiskierroksen jälkeenkin, on vain kasa aa nelosia ja muutama bitti muistitikussasi.
Ehkä sinulla on blogi, jossa täysin ilman kritiikkiä, julkaisukynnykseen kompastumatta, tuot ilmoille tekstejäsi.
Ehkä, ehkä, ehkä. Mitä vaan, itsehän tiedät parhaiten. Ja juuri siihen me uskomme. Emme välitä siitä mitä muut ajattelevat.

Mikäli tiedät ja tunnet sydämessäsi, ettet todellakaan, missään tapauksessa, koskaan ja ehdottomasti aio kirjoittaa ylipäänsä mitään, olet silti tervetullut seuran jäseneksi. Ehkä tärkeintä ei ole se, mitä kirjoittaa, vaan se, minkä jättää kirjoittamatta.
Tai sitten ei. Ihan sama.

Jäseneksi voivat myös ryhtyä täysin epäsosiaaliset erakot, sillä Kelvottomien Kirjailijoiden Seura ei järjestä jäsenkokouksia, ei laadi sääntöjä, ei kerää jäsenmaksuja, ei ylipäänsä välitä ketkä sen jäseniä ovat.

Ja jos ylipäänsä seuroihin liittyminen tökkii, Kelvottomien Kirjailijoiden Seura ottaa myös ulkojäseniä.  Joskus on hyvä olla täysin ulkona. Meillä se onnistuu. Meiltä se onnistuu.

Miksi siis liittyä seuraan, saatat ehkä kysyä. Vastaus on: ei ole mitään syytä liittyä. Toisaalta ei ole mitään syytä olla liittymättäkään. Mitenkuten. Suomi on seurojen, järjestöjen, kuppikuntien, nurkkakuntien ja yhdistysten luvattu maa. Ehkä sinäkin tunnet sydämessäsi outoa kaipuuta olla osa jotain suurempaa tai pienempää, ylipäänsä olla osa jotain, mutta et sen tarkemmin osaa määritellä, minkä osanen olisit.

Ole osa Kelvottomien Kirjailijoiden Seuraa!

Se tuskin käy terapiasta, ei maksa vuokraasi, ei auta sinua saamaan sänkyseuraa, ei nosta sinua parrasvaloihin, ei tee sinusta tositeeveejulkkista, mutta hei – kaikkea ei voi saada.

Jotain kuitenkin saat liittyessäsi Kelvottomien Kirjailijoiden Seuraan: diplomin ja jäsenkirjan! Ole hyvä! Voit kopioida kuvan, liittää sen blogiisi, kätkeä sen sydämeesi, kehystää sen ja antaa syntymäpäivälahjaksi naapurille tai voit käyttää sen, kun hätä on suuri, eikä käsillä ole Finlandia-palkintoehdokasta tai kiiltäväpaperista kulttuurilehteä.

 

 

Isopeikko kirjoitti 18.06.2008 - 18:48
Peikko rupeaakin tuon seuran ulkojäseneksi ollakseen sekä ulkona että sisällä.
iisi kirjoitti 18.06.2008 - 18:52
Jos ei kukaan muu liity kyseiseen kerhoon, niin sitä suuremmalla syyllä liityn, koska erakkona ja epäsosiaalisena olentona viihdyn erityisesti harvajäsenisessä kerhossa. Sitä parempi, jos ei tarvitse edes julkaista mitään, sillä mikään ei ole rasittavampaa kuin olla tuttu kasvo jostakin. Kun joku humalainen jankkaaja tolkuttaa nyrkki heiluen, että onko hää shakin suurmestari vai vasta vapautunut kisrvesmurhaaja.
Olla jäsen ei kenenkään arvostamassa kerhossa ilman, että kukaan työntäisi hallitukseen, sihteeriksi tai puheenjohtajaksi tai ylipäänsä kirjoittamaan edes pöytäkisrjaa - se on laiskan ja lahjattoman satunnaisesti kirjoittavan henkilön täyttynyt unelma.

Täten Iisi liittyy ikuisjäseneksi.
SusuPetal kirjoitti 18.06.2008 - 18:57
Peikkomaista touhua, Isopeikko, sekä että:))

Iisi, ikuisjäsen, ei todellakaan pelkoa -tässä seurassa vaatimukset ovat ylen olemattomat. Sen lisäksi voimme kaikki olla iloisesti kasvottomia, joten humalaiset jankkaajat kulkekoon huomaamatta ohitsemme.

Upeaa, jo kaksi jäsentä! Pitäisköhän minun itsenikin liittyä????
Itkupilli kirjoitti 18.06.2008 - 19:20
Jippii!!! Itkupilli liittyy heti, mahtavaa. Mä oon just löytönyt runosuoneni ja muutenkin tunnen, että niin paljon kumpuaa sisältäni, ainoastaan se kirjoitus taito puuttuu. Mutta sitä suuremalla syyllä haluan liittyä tähän seuraan. Lähdenkin tästä ripustamaan kunniakirjaa blogilleni...mille niistä...huh huh! :D
Celia kirjoitti 18.06.2008 - 19:34
Minähän olen kuin nakutettu Kelvottomien kirjailijoiden seuran jäseneksi.

Ensinnäkin kirjoitan ostoslistoja, mutta unohdan ottaa ne mukaani. Olen kirjoitellut aikalaisromaaneja harva se aika, mutta mitään proosaa ei ole vielä julkaistu. Tosin en ole tarjonnutkaan kirjoituksiani minnekään. Lähetin kuitenkin yhden runokokoelmaani, joka tuli bumerangina takaisin joskus 20 vuotta sitten. Sen jälkeen en olekaan pahemmin runoja rustaillut (tunnustan pari hairahdusta tapahtuneen). ;D

Tosin pari tahraa on ansioluettelossani, nimittäin kaksi tieteellistä artikkeliani on julkaistu ja yhdestä kirjoituskilpailusta sain 20 € puhtaana käteen. Mutta jos minut huolitte jäseneksi, kiitän, kumarran ja liitän diplomin oitis blogini marginaaliin muidenkin ihailtavaksi.

Elegia kirjoitti 18.06.2008 - 19:36
No mutta tämähän on kuin minulle tehty! Olenkin jo pitkään ollut seura- ja kerhokoditon, mutta kun luin tämän, tunsin heti saapuneeni kotiin! Melkein onnenkyyneleet tulevat silmiini, vien heti diplomin seinälleni - kirjoitan siihen oman nimeni: siitä tulkoon suurin saavutukseni kirjallisilla markkinoilla!
SusuPetal kirjoitti 18.06.2008 - 19:38
Itkupilli, sinun on varmaan pakko ripustaa se kunniakirja ihan jokaiseen blogiisi! Upeaa, tervetuloa joukkoon!

Celia, sinun ceeveesi on kyllä aika huima ja seura kaipaa juuri kaltaisiasi rohkelikkoja, joten tervetuloa!
SusuPetal kirjoitti 18.06.2008 - 19:40
Elegia, diplomiin on jätetty juuri tarkoituksella niin paljon tilaa, että siihen voi kirjoittaa oman nimensä tai naapurin nimen tai vaikkapa sen ostoslistan, jota ei muista ottaa mukaan!
Rauha kanssasi, olet tullut kotiin. Tervetuloa.
Celia kirjoitti 18.06.2008 - 19:44
Kiitän ja kumarran. Nyt riennän ripustamaan diplomini blogini seinälle. :)
Mari kirjoitti 18.06.2008 - 19:50
Tämähän on tehty minulle!
Kirjoitan kuvilla, en siis tuhlaa kyniä tai mustetta - olen ekologinenkin. No, tuo tietokonerumilus vähän kuluttaa virtaa, mutta se ei näy ainakaan ennen sähkölaskua. Raapustukseni häviävätkin bittiavaruuteen aika ajoin, viimeistään kovalevyjen tuhouduttua.

Yksi kuvani sisältää usein koko kertomuksen, ei tarvitse lukijankaan turhaan kääntää sivuja tai vaivata kättään turhalla ranneliikkeellä.

Kuvatarinankin voi muotoilla juuri sellaiseksi, kuin vaan itse haluaa - kätevää, ei tule pettymyksiä, saa aina, mitä tilaa.

Aukenevatko ovet kuvakirjailijalle? :-D
SusuPetal kirjoitti 18.06.2008 - 19:51
Pitääkin tulla katsomaan uutta ripustusta ja sisustusta:)
SusuPetal kirjoitti 18.06.2008 - 19:56
Ekologisuus on niin in, Mari, joten mukavaa, että toit mukanasi myös tuon puolen! Siis ilman muuta, juuri tuon laista jäsenistöä seura kaipaa, joten tervetuloa!
refanut kirjoitti 18.06.2008 - 20:31
Sanat jäävät pääni sisälle (ekologiaa parhaimmillaan?). Tässäpä vihdoin paikka, mihin wannabe-olento voisi villinä ja vapaana asettua, jos saapi kunniakirja kainalossaan.
SusuPetal kirjoitti 18.06.2008 - 20:41
Hahhaha, selvä tapaus, Refanaut, kun sanat jäävät pään sisään! Tervetuloa!!!!
henna kirjoitti 18.06.2008 - 21:02
Haa! Kirjailija oli yksi lapsuuteni toiveammateista, joten mukaan seuraan täytyy päästä.

Meriittejä ja perusteluita, joihin nojaten anon jäsenyyttä:
1. Ala-asteen opettajani kehotti toimittamaan kuudennella luokalla kirjoittamani aineen (useita satoja vihkon sivuja) kustantamoon kunhan se joskus tulee valmiiksi (ei ole vielä tullut).
2. Yläasteella voitin "Jakomäki kotimäki" -kirjoituskilpailussa jaetun toisen palkinnon (tämä on ihan totta).
3. Olen kirjoittanut gradun, josta en kuitenkaan toimittanut kappaletta kirjastoon, vaikka olisi pitänyt (tämä jos jokin on osoitus esimerkillisestä kelvottomuudesta).
Äijä kirjoitti 18.06.2008 - 22:08
Tiedätkö mikä ratkaisi? Se, että ei ole vuosikokouksia, johtokuntaa eikä kai puheenjohtajaa ja sihteeriäkään. Minä liityn heti.
Paras epäyhdistys epäsosiaaliselle kansalaispassivistille. Olen mukana.
Mymskä kirjoitti 18.06.2008 - 22:21
Vihdoinkin - siis vihdoinkin! - on perustettu seura, johon minäkin olen kelvollinen (vai pitäisikö sanoa riittävän kelvoton. Ja ennen kaikkea johon minä HALUAN kuulua!

Sairaan hianoo. Taidan painattaa itselleni t-paidan, johon tuo diplomi tulee. Sitä kelpaisi kantaa.
lepis kirjoitti 18.06.2008 - 22:26
Tämä tahtoo liittyä heti kanssa vaik ei kirjoittaa osaakkaan. Jäsenkelpoisuus täyttynee aktiivisella kommentoinnilla ( jota myöhemmät sukupolvet vielä korkeakulttuuriksi kutsuvat), kuvablogin pitämisellä, kirjoitustaidottomien kirjoitusteni nettiin plagioinnilla ja kolmellekymmenelle tarkoitetulla julkaisemattomalla oppikirjan kuvittamisella! Lisäbonuksena erinomaiset erakon kyvyt ja suoranainen vastenmielisyys kaikenlaisia happeningejä kohtaan joissa voisi ihmisiä kohdata. Osaan myös lyödä palloa. Ja kelvoton osaan olla erinomaisesti tarpeen niin vaatiessa!
SusuPetal kirjoitti 18.06.2008 - 22:40
Henna, mykistäviä suorituksia! Ja vielä kolme kappaletta...yksikin olisi riittänyt, me emme vaadi täällä paljon.
Emme oikeastaan mitään.

Äijä, upeasti kiteytetty: epäyhdistys epäsosiaaliselle kansalaispassivistille!!!! Upeaa!

Mymskä, olet riittävän kelvoton, onnea!!!! Siis, tuollaisesta teepaidasta saisi vaikka jutun Lumppuihin, vink, vink:)

Lepis, pallon lyömisen taito ylittää kyllä käsityskykyni, mutta ei se mitään. Jos osaa lyödä palloa, osaa varmaan heittää myös turhat käsikirjoitukset arvoiseensa paikkaan! Ja voi heittää blogikommentteja sinne ja tänne! Siis, loistava taito tuo lyöntitaito, joten tervetuloa!
Saara kirjoitti 18.06.2008 - 22:50
Joo mä olen mukana, jos tulee t-paitakin kerta.
SusuPetal kirjoitti 18.06.2008 - 22:52
Teepaita pitää kyllä itse tehdä tai siis koristella, mutta sellainen puuhasteluhan on mukavaa, Saara! tee minullekin samalla:)
Poplar kirjoitti 18.06.2008 - 23:00
Minä haluan myös mukaan! Lupaan kirjoittaa, jatkaa kelvottomana olemista ja kehittyä siinä sekä parantaa omaan seurallisuuttani uusiin sfääreihin!
Kari kirjoitti 18.06.2008 - 23:01
Olen liikuttunut! Kerrankin seura, johon minäkin, kai, kelpaan?
Mymskä kirjoitti 18.06.2008 - 23:23
No voi hitsi... Olen juuri poistumassa nettimaailmasta joksikin aikaa, mutta katsotaan sitten kun palaan. Loistava juttuidea!
Tuima kirjoitti 19.06.2008 - 00:37
Tämähän on hieno seura, tällaista olenkin kaivannut! Ilmeisesti sivu-, ala-, kannatus-, vastustus- ja tukiosastoja voi vapaasti perustaa Seuran liepeille. Vapise, Kirjailijaliitto, jäsenesi tekevät uuden valinnan.
Lähteenmäki kirjoitti 19.06.2008 - 00:48
Haluaa ehdottomasti mukaan!
Lähteenmäki kirjoitti 19.06.2008 - 00:50
Vielä, mistä kummasta sää keksit kaikkea mahdollista??
savisuti kirjoitti 19.06.2008 - 01:31
Ihanaa, tähän minäkin haluan mukaan. Sain kouluaikaan lasten kirjoituskilpailuista ekan palkinnon ja juttuni lehteen. Opettaja sanoi, että minusta tulee vielä jotain, tätä hän varmasti tarkoitti! Nuorena en saanut enää kuin toisen palkinnon mutta sekin oli sentään jotain, silloin. Nykyään kirjoittelen eniten saveen tai savella, mutta ei kai sillä niin väliä.
iisi kirjoitti 19.06.2008 - 01:41
Lopultakin seura, jossa voi päteä tekemättä mitään. Olkoon Oblomov kunniajäsen ja tavoitelkaamme kilvan hänen jaloa asennettaan.
Mutta välttäkäämme silti hänen turhan sosiaalista suhtautumista lähimmäisiinsä.
Emmehän me muutkaan viitsi olla täydellisiä, vaikka oikeasti olemme syntymäneroja.
Olla nero on kiusallinen vaiva, josta itse olen onnistunut irrottautumaan jo hyvin nuorella iällä.
Polga kirjoitti 19.06.2008 - 03:23
Ebdottomasti tahtoo jäseneksi! Perustelut:
- kirjoitin ensimmäisen kirjani n. 10 - 12-vuotiaana, hämmästyksekseni sitä EI julkaistu =O
- voitin myös jokusen Raittiuskilpakirjoituksen - ihan totta, uskokaa jo eipäs naureskella ääneen
- kirjoittelen juttuja pariin lehdykäiseen nytkin, ihan oikealla nimelläni jopa
Tuo Tiploomi on hiano, sen ainaskin tahtoo. Riittäiskö? ,D
SusuPetal kirjoitti 19.06.2008 - 07:07
Poplar, tervetuloa -tavoitteesi tulevaisuuden suhteen sopivat juuri tämän seuran jäsenelle!

Kelpaat, kelpaat, Kari, tänne kelpaavat kaikki:)

Ei kiirettä, Mymskä, loistavat ideat vain paranevat muhiessaan:))

Kaikenlaiset jatkoseurat ovat enemmän kuin suotavia, Tuima, yhteistyössä kun on voimaa, hahhah:) Tervetuloa!

Lähteenmäki, tervetuloa. Minähän olen keksijä luonteeltani, tuon kelvottomuuden kirjailijuuden lisäksi, josta inspis tuli siis Taru Väyryseltä.

Savisuti, ihan varmasti opettajasi on tarkoittanut juuri tätä! Mitä muuta hän olisi voinut tarkoittaa???? Tervetuloa, otamme ilolla vastaan opettajien tulevaisuuden toivot!

Turha sosiaalisuus ja small talk pois, Iisi! Jotain rajaa neroudessakin, vaikka lääkitys olisikin kohdallaan!

Hahhah, Polga, kohtalotoveri -minäkin olen saanut mitalin Raittiuskirjoituskilpailussa!!!!!! Joten olet itseoikeutettu jäsen seurassa!

Reine kirjoitti 19.06.2008 - 11:03
Tuota, kelpaisiko reilusti yli nelikymppinen täti joka kirjoitti jo kuusivuotiaana kaverin ystäväkirjaan että minusta tulee "kirjailia". Jokunen vuosi meni ihan vain ristipistotöitä kirjaillen mutta nyt on tullut jokunen reginanovelli ja yksi pokkari kirjoitettua ja blogia pidettyä vajaa kaksi vuotta, jokunen hullu sitä jopa tilaa...

Ja kelvottomuuteni perustelen sillä etten suostu vetämään rajaa taiteen ja viihteen välille. Jos kirjoitettu sana tulee lukijalle lihaksi niin se on taidetta, kansimateriaalista ja kustantajasta riippumatta!
SusuPetal kirjoitti 19.06.2008 - 11:54
Tottahan toki, Reine, muinainen Kolmiokirja-menneisyyteni saa sydämen sykähtämään, kun tulee tällaisia jäseniä!
Aika kelvoton kyllä olet, hahhah:)) Tervetuloa!
Amelie kirjoitti 19.06.2008 - 16:15
Huu, hieno seura! Taidan olla täydellinen jäsen: minulla on kokemusta muutamaan lehteen kirjoittamisesta, mutta olen niin kauhea ihminen, etten edes kehtaa kertoa, missä tekstejäni on julkaistu. Häpeä omista teksteistään ja niiden julkaisijoista on luultavasti pahinta, mitä kirjailijaksi haluava ihminen voi tuntea.

Kaiken lisäksi soittelin ja lähettelin useampian kirjeitä eräälle Otavan kustannustoimittajalle kahdeksan vuoden iässä ja kyselin, haluavatko he julkaista kirjani, vaikken "kirjaa" koskaan edes lähettänyt saati saanut edes valmiiksi. Se kuukausi oli varmaan sen kustannustoimittajan painajainen, ehdotankin, ettei kustannustoimittajille voisi noin vain puhelinluettelon avulla soittaa, tai he voivat kokea kauhua kun tokaluokkalaiset ahdistelevat viikkotolkulla työtä tekeviä ihmisiä...
SusuPetal kirjoitti 19.06.2008 - 16:30
Amelie, sinussa on kosolti potentiaalia jäseneksi! Ihailtavaa kirjallista elämää, jo alaluokilta lähtien! Tervetuloa!
helmipöllö kirjoitti 19.06.2008 - 19:25
Toivottavasti sulkakynällä kirjoittavat vähän pöllömmätkin pöllöt kelpaavat jäseniksi.

Hyvää Juhannusta Susu.
SusuPetal kirjoitti 19.06.2008 - 19:27
Sulkakynälliset ovat enemmän kuin tervetulleita seuraan, Helmipöllö!
Hu-huumaavaa juhannusta!
hirlii kirjoitti 19.06.2008 - 19:38
sä sit oot niin sulonen ja valonen.

mut ei kuule tää ei nyt haluu liittyy mihinkään vaan ihan päinvastoin: pysyä kaukana ihanmelkein ihan kaikesta.

mitäs tehdään? ajotus mättää.
SusuPetal kirjoitti 19.06.2008 - 20:03
Valonen, hahhah. Joopa joo.
KKS on siitä hyvä seura, ettei siihen tarvitse liittyä kuuluakseen siihen, jos haluaa. Jos ei halua, niin sekään ei haittaa.
Meillä ei ole sääntöjä tai velvoitteita, koska epäilen, että meitä ei edes ole:)
Sirokko kirjoitti 19.06.2008 - 20:53
Kelpaako kelvoton haamukirjoittajakin? Olen kirjoittanut kirjeitä Rilkelle haudan taa mutta en ole saanut vastausta, selvä todiste kelvottomuudesta. .
SusuPetal kirjoitti 19.06.2008 - 22:37
Ihailtavaa yritteliäisyyttä, Sirokko, joten ilman muuta! Tervetuloa!
KirsiM kirjoitti 20.06.2008 - 09:22
Mielelläni tulisin mukaan, vaikka kirjan tekeminen on turhan kova prosessi. Tykkään seurasta.
SusuPetal kirjoitti 20.06.2008 - 10:19
KirsiM, mukaan vaan -onneksi seuran jäsenen ei ole pakko tehdä kirjaa, jos ei halua! Tervetuloa!
satujatar kirjoitti 20.06.2008 - 15:25
Hmm, voi olla, että kirjalliset ansioni juuri ja juuri riittävät tähän. Olen niitä ihmisiä, jotka aina puhuvat vielä kerran kirjoittavansa kirjan, mutta kuitenkin tyytyvät raapustelemaan blogiaan. Uskoisin olevani kvalifioitu jäsenehdokas.
SusuPetal kirjoitti 20.06.2008 - 15:32
Täytät laatuvaatimukset jopa EU:n standardien yli, Satujatar, sillä täällä ei vaadita mitään:)
Tervetuloa!
Maurelita kirjoitti 21.06.2008 - 00:28
Perhana vie mobiilisurffailua, ei näemmä tullut hakemukseni - olen murtunut.

Kas tässä uusi hakemukseni arvon seuralaiset : kirjoitin (esi)teininä romaanin, mutta kirjallisuuden historian suurena menetyksenä mainittakoon sen joutuneen tuhopolton uhriksi oman käteni kautta.

Minusta tulee kuitenkin isona tietenkin kirjailija, ja aika kelvotonkin olen joten seuranne sopisi minulle kuin paiskattu. Varsinkin kun saa liistää kaikista vastuutehtävistä.

Ainoa mikä hieman epäilyttää on se Woody Allenin laukaisema totuus ettei missään nimessä haluaisi kuulua yhteisöön joka huolisi hänet itsensä jäseneksi. Hmmm.
helvihanna kirjoitti 21.06.2008 - 08:48
Hei tämä KKS olis just ihan niinkuin mulle luotu. Vaan onkos jäsenyyttä mulle suotu ?

Kirjottelen kahta blogia:
Iloista ja lämmintä kätteni tuotoksista.
Mustaa ja kylmää mieleni ahdistuksesta.

Molemmat ovat antaneet minulle jotain, sekä toivottavasti niiden lukijoillekin. Jotain ?

Syksyllä alkaa suur-urakkani, jos pääsen kirjoittajakurssille. Meinaankohan haukata liian suuren palan himottavaa kirjallista kakkua ? Mikäli niin käy, iloitsisin tämän Kelvottomien Kirjailijoiden Seuran jäsenyydestä *virn*
SusuPetal kirjoitti 21.06.2008 - 11:40
Esiteininä kirjoitetut romaanit, jotka vielä tuhotaan, ovat juuri oikeita ominaisuuksia seuran jäsenille, joten tervetuloa Maurelita.
Woody Allen on tietenkin oikeassa, muistaakseni Groucho Marx paini myös saman ongelman kimpussa, mutta koska me emme täällä kumartele kuvia, jätämme herrat painimaan ongelman kimppuun. Ei koske meitä:)

Mikään kirjallinen kakku ei ole liian suuri seuran jäsenille, Helvihanna, itse asiassa otamme aina santsipalan, joten tervetuloa jäseneksi!
Mk kirjoitti 22.06.2008 - 01:00
Pääsenkö mukaan?
Kirjoitan kelvottomalla käsialalla jatkuvasti raportteja joiden sisältöä ei moni voisi todeksi uskoa.
Vai kuuluuko teidän vessanpöntöistänne puhetta?

SusuPetal kirjoitti 22.06.2008 - 13:57
Minä nyt kuulen puhetta vähän sieltä sun täältä, Mk, mutta ei siitä sen tarkemmin nyt:)
Tervetuloa, kelvottomalla käsialalla kirjoitetut käsittämättömät jutut ovat just hieno meriitti!
hepoliini kirjoitti 22.06.2008 - 20:35
Ehdottomasti liityn, syistä moninaisista. Semmonen KKS-paita vois olla muuten aika kiva! :)
SusuPetal kirjoitti 22.06.2008 - 20:38
Siitä vaan disainaamaan paitaa, Hepoliini. Tervetuloa seuraan:)
hepoliini kirjoitti 22.06.2008 - 23:49
Kiitos :)
SusuPetal kirjoitti 23.06.2008 - 06:57
;=D
Kaistaton kirjoitti 23.06.2008 - 17:22
Tämähän on tällaiselle epäsosiaaliselle soutaja-huopaajalle juuri oikeanlainen kerho, ulkojäsenyys; siinä se (kun ei taida tulla sitä finlandia palkintoakaan saatika sitten varjofinlandiaa...) Mahtava idea.
Kaistaton kirjoitti 23.06.2008 - 17:24
Niin ja onahan sitä sentään tuo yksi julkaisukin nyt konkan tehneen pilotin kustantamana - mikä hitsin epäonni; siinä meni 10 vuotta yhdessä vuodessa....
SusuPetal kirjoitti 23.06.2008 - 18:39
Voi ei, outo juttu se Pilotin konkka, Kaistaton. Vaan onneksi se ei estä kirjoittamasta lisää! Tervetuloa seuraan!
Taru kirjoitti 23.06.2008 - 22:14
Oooh, liitin jo diplomin blogiini. Yleensä en arvosta seuraa, joka huolii minut jäsenekseen, mutta tässä tapauksessa, kun niin moni jalo nimetön ja nimellinen jo on nimenomaan nimellisesti mukana, olisi suuri kunnia tulla hyväksytyksi - eli tungen mukaan, jos ei suosiolla huolita.
SusuPetal kirjoitti 24.06.2008 - 06:55
Tervetuloa, Taru, odottelinkin jo, että inspiksen antaja liittyisi tähän karttuisaan ja levottomaan joukkoon! Eli tunge vaan mukaan:)
Liisa kirjoitti 24.06.2008 - 13:59
KKS:n jäsenyys houkuttelisi minua ja Vuodatuksen haamukirjoittajaani suuresti. Julkaisuksi asti tuotoksistani on päässyt vain yksi käännös (nyt uudelleen luettuna kelvoton sekin). Olen uhallakin kirjoittanut useampaakin blogia ja kuvillakin yrittänyt ujuttautua johonkin joukkoon täältä loukostani. Täyttyvätkö kriteerit kohdallani?
kaura kirjoitti 24.06.2008 - 14:22
No hizzi, mä olen niin kelvoton, etten saanut edes ilmoneerautuneeksi ennen kuin nyt jälkijunassa. Minä olen kirjoittanut gradun nelikymppisenä, joten 120-vuotiaana olen jo kirjoittanut muhkean aikalaisromaanin, joka luultavasti kertoo 1980-luvusta. Saanhan tulla jäseneksi? Ottakaa munt!

Järkkäisitkö, susupetaali, t-paitakisan? Joku muu voi sit kärrätä kelvottoman designin t-paitaputiikkiin painettavaksi.
Karpalo kirjoitti 24.06.2008 - 14:37
Mä olen just aloittanut aamusivut. Eiks se lopultakin osita kelvottomuuteni.
SusuPetal kirjoitti 24.06.2008 - 14:47
Liisa, luulenpa että kriteerit täyttyvät enemmän kuin täydellisesti kohdallasi. Kelvottomat käännökset ovat helmiä!

Kaura, olet kyllä aika kelvoton ilmottautumisessa, joten ilman muuta, tervetuloa! Juuri tuollaista selkärangattomuutta ja velttoutta tarvitsemme! Vähän kyllä harmittaa, että tod.näköisesti en ehdi ennen kuolemaani lukea Suurta Aikalaiskirjaasi, mutta kuka on sanonut, että elämä olisi reilua?
Teepaita-kisa kuulostaa ihan houkuttelevalta, mutta katsotaan ensin, mitä Hepoliini saa aikaan.

Onhan tuo kyllä aika painava kriteeri, Karpalo, suorastaan herkullinen, joten tervetuloa!
Karpalo kirjoitti 24.06.2008 - 14:54
Etenkin kun en osaa kirjoittaa. :)
SusuPetal kirjoitti 24.06.2008 - 14:56
Tuohan on täysin subjektiivinen mielipide, joka sopii meille -pois turha objektiivisuus:)
Karpalo kirjoitti 24.06.2008 - 15:07
Aivan. Ositan kelvottomuuteni. Nyt on kuva blogissa. En osannut pienentää sitä laatikkoon sopivaksi, mutta tekstiin sentään sain.
SusuPetal kirjoitti 24.06.2008 - 16:52
Ihan riittävän hyvin toimittu:)
Kai kirjoitti 24.06.2008 - 18:04
Minä myös pyrin. Ihan tulee mieleen se AKK, kovempaa ei oo. Meriittinä voin mainita, että täytin aikoinani bokseja pätkittäin kyllä siis yms. sanoilla sekä kirjoitus- sekä ajatusvirheillä.
Kai kirjoitti 24.06.2008 - 18:05
Ai niin olenkin epäkorrekti.
marjaisa kirjoitti 24.06.2008 - 18:15
Kaipaan seuraa! Kai runoilijakin sopii mukaan?
Neulekirppu kirjoitti 24.06.2008 - 19:39
Liityn ulkojäseneksi, koska olen aivan ulkona, mikä on homman nimi ja muutenkin olen aina melkine ulkona kaikesta.
SusuPetal kirjoitti 24.06.2008 - 20:32
Kai, kirjoitus- ja ajatusvihreet ovat juuri sopivia meriittejä, AKK tämä ei kylläkään ole, paljon, paljon kovempi:) Tervetuloa.

Marjaisa, tämä on hyvin avarakatseinen seura, joten tänne ovat jopa runoilijat tervetulleita:)

Neulekirppu, tuttu tunne, tuo ulkona oleminen. Juuri äskenkin olin siellä, vaan ei olisi kannattanut. Kastuin. Siis, tervetuloa.
Maaria kirjoitti 24.06.2008 - 22:08
Anon KKS:n jäsenyyttä. Olen saanut hieman yli 40 ikävuoteni aikana julkaistua seuraavat tuotokset:

- yksi yleisönosastokirjoitus maakuntalehdessä (12-vuotiaana)
- kaksi kirjoitusta yläasteen kevätlehdessä 1970-luvulla

Sitten oli julkaisutoiminnassani 25 vuoden tauko. Sen jälkeen oli lyhyt, kiihkeä luomiskausi:
- muutama novelli harrastelija-antologiassa
- yksi matkakertomus kroonisesta juttupulasta kärsivässä harrastelehdessä

Nykyään olen taantunut vielä tuosta edellä kertomastanikin. Täyttelen ristisanatehtäviä ja lähetän niitä palkintoarvontaan. Turhaan.
Valpuri kirjoitti 24.06.2008 - 23:24
Ehdottomasti haluan anoa jäsenyyttä.

Sanaa kirjailija en kyllä uskalla kuiskata peilin edesäs kuin korkeintaan humalassa ja ypöyksin. Mutta kelvottomuus aatteena koskettaa minua, epäilyttävän läheltä.
Rooibos kirjoitti 24.06.2008 - 23:37
Anon myöskin jäsenyyttä.
Edellytykset:
- 14-vuotiaana kirjoitin kirjeen Saddam Husseinille. Se julkaistiin paikallislehdessä.
- lapsena plagioin kaikkia lukemiani kirjoja ja kirjoitin ne uusiksi samaan tarinaan ja raiskasin ne luultavasti julmasti

Eikö tuo jo riitä, vai pitääkö kertoa kaikki likaiset yksityiskohdat kuinka olen tahrannut mainettani kirjallisten pyrkimysten saralla?
Karpalo kirjoitti 24.06.2008 - 23:42
Lisävakuudeksi ilmoitan että paikallislehden toimittaja lähestyi tänään henkkamaukassa ja pyysi paikallislehden sunnuntaisivujen kolumnistiksi, heh heh. Yleensä kirjailijakolumnistit aloittavat sillä kirjailijuudella, kelvottomat menevät tässäkin asiassa ns. perse edellä puuhun.
Olli kirjoitti 25.06.2008 - 06:37
Tämä on kuin kotiin tulisi. Kiitos Susu!
SusuPetal kirjoitti 25.06.2008 - 07:10
Maaria, upea ansioluettelo, joka todistaa kelvottomuutesi. Eniten minua kosketti tuo ristisanojen täyttä -kyllä, kuulut seuraan, tervetuloa!

Valpuri, sinulle suosittelisin jatkuvaa humalatilaa, jolloin opit lausumaan muuallakin kuin peilin edessä sanaa "kirjailija", koska KKS:ssa me kaikki olemme kirjailijoita. Kelvottomia sellaisia ja uskallamme sen sanoa myös selvin päin. Tervetuloa siis joukkoomme!

Rooibos, kirjojen plagiointia kukaan ei ainakaan toistaiseksi ole julkisesti tunnustanut, joten on todella kutkuttavaa saada seuraan alan asiantuntija, siis tervetuloa!
Olisi se Hussein kyllä saanut vastata, höh.

Karpalo, minä en koskaan käy henkkamaukassa, koot ovat liian pieniä, joten en siis pääse koskaan kolumnia kirjoittamaan. Sinä sen sijaan olet näköjään niin kelvoton, että onnistuu tuokin:)

There's no place like home, Olli. Tervetuloa.
Serenitas kirjoitti 25.06.2008 - 12:09
Kunnioittavasti anon pääsyä arvoisan seuranne jäseneksi ja perustelen hakemustani seuraavin sanakääntein: Kirjalliset ansiot keskittyvät lähinnä ikävystyttäviin ja pitkiin työelämän tuotoksiin, jotka unohdetaan ö-mappiin joko ennen niiden lukemista tai välittömästi sen jälkeen; näiden lisäksi tuotoksina on ollut puppusanageneraattorilla luotuja erilaisia nykyisin A4-ympäristöongelmaksikin nimettyjä paperipinoja, joitakin jopa kansien väliin saatettuina mutta onneksi tyttönimellä niin ei enää tarvitse tunnustautua niiden tekijäksi ja hävetä; edellämainittujen lisäksi vielä olen viime aikoina blogissani julkaissut lähinnä ketään kiinnostamatonta omanapaista ja kelvotonta diibadaapaa ja lopuksi toteaisin että olen hyvinä päivinäni myös armoitettu seuraihminen.

ps. Ei pitäisi lukea Waltaria kun lauseista tuppaa nykyään tulemaan vähän pitkähköjä.. (Vähemmän kirjallisille lukijoille tiedoksi että tässä oli se pakollinen intertekstuaalinen viite (huom. kelvoton kirjallisten termien käyttö ja suorastaan luokaton välimerkkien kanssa kekkulointi toivottavasti pätevöittää lisää jäsenyyteen!!!).
Petteri kirjoitti 25.06.2008 - 12:16
Pyydän ottamaan minut huomioon valitessanne jäseniä Kelvottomien Kirjailijoiden Seuraan.

Tärkeimmät kirjalliset tuotokseni ovat harrasteyhdistykseni 40- ja 50-v. historiikit, jotka omasta ja monen muunkin mielestä olivat jokseenkin kelvottomia ja jäinkin täysin vaille kaipaamaani tunnustusta.
SusuPetal kirjoitti 25.06.2008 - 12:59
Serenitas, vähän pitkähköjä...????? Huh.
Vaan anomus on tankattu läpi, välimerkit korjattu ja diibadaapan kirjoittajat ovat aina tervetulleita seuraan!

Petteri. kelvottomat historiikit ovat kelvottomuuden aatelia, joten ollos tervetullut seuraan!
Pirjo kirjoitti 25.06.2008 - 18:02
Minä olenkin kelvoton kirjailija, yksi julkaisu "Kahdensuuntainen elämä". Kelvoton siksi, kun kehtaan kirjoittaa vanhemmistani ja siksikin, koska toinen kirja on ollut vuoden keskeneräisenä, eikä nyt inspistä oikein tule jatkaa sitä. Ensimmäiseen kirjaankin tein raakilesivut kymmenen vuotta ennen julkaisua. Laitapa minut listalle. Liityn kelvottomiin :)
Pirjo vielä kirjoitti 25.06.2008 - 18:04
Niin, lehtiin olen myös tehnyt juttuja kuten Tosi Elämää ja sitten olen ollut kyläyhdistyksessä lehden toimittajana ja olenpa minä pöytälaatikko runoilijakin :9
Anon siis jäsenyyttä, kuten muutkin, enkä vain tule :)
hamalainen kirjoitti 26.06.2008 - 22:51
Haluan mukaan. Kirjoitan tosin hyvin, mutta kansallinen saati kansainvälinen läpimurto ei ole vielä tapahtunut.
Yksityisetsivä kirjoitti 26.06.2008 - 23:21
Liityn seuraan universaalin arkkityyppisen kuvitteellisen satunnaiskirjan alkuperäisomistajana.

http://mutantti.blogspot.com/2008/06/kuvitteellinen-kirja.html
SusuPetal kirjoitti 27.06.2008 - 09:42
Pirjo, olet listoilla:)

Hamalainen, läpimurtoa on hyvä odotella seuran jäsenensä, tervetuloa.

Yksityisetsivä, universaalin arkkityyppisen kuvitteellisen satunnaiskirjan alkuperäisomistajana olet tervetullut seuraan.
Mari kirjoitti 29.06.2008 - 17:05
Ikää ei ole nimeksikään, mutta kelvottomuutta on sitäkin enemmän.

Motivaatiossani ei ole mitään kelvotonta, mutta tekstin julkaisemisen tullessa ajankohtaiseksi on toiminta suorastaan avutonta. Tälläkin hetkellä pöytälaatikossa on kaksi kelvotonta lehtijuttua ja toisessa puhelimessa lähes sata novellinrääpälettä odottamassa päivänvalon näkemistä.

Koulun vuosikertomukseen sain sentään tungettua kelvottoman matkaselostuksen.

Jos olette iän suhteen joustavia ja annatte anteeksi motivaationi loistavan suorituskyvyn, pyydän teitä huomioimaan minut täyttäessänne tyhjiä istumapaikkoja seuranne istuntosalissa. Lupaan kunnostautua ja ryhtyä vieläkin kelvottomammaksi.
Pilli kirjoitti 30.06.2008 - 12:14
Nöyrästi täten anon jäsenyyttä Kelvottomien Kirjailijoiden Seuraan. Kirjailijahan minä titty olen, eikä minulla koskaan ole mitään Kelvoa ollut, joten olen siis Kelvotonkin. Sitä paitsi: Kirjoituksiani on julkaistu muuallakin kuin nettimaailmassa. Vuonna muikku ja nakki kirjailijaurani alussa oululainen Kolmiokirja julkaisi muutaman menestysnovellini Nyyrikki- vai oliko se sittenkin Perjantai-lehdessä. Siis ei tässä turhaan ole kannettu kirjailijan titteliä kahtakymmentä vuotta takataskussa!
SusuPetal kirjoitti 01.07.2008 - 19:33
Mari, tervetuloa. Meitä kelvottomia ei ole koskaan liikaa, joten tilaa on aina. Iästä emme pidä lukua, koska laskutaitomme on olematon, eikä ikä ole kovin kiinnostava aihekaan.

Vau, lisää Kolmiokirjalaisia, tervetuloa seuraan, Pilli. Kolmiokirjan kirjoittamisen korkeakoulua minäkin olen aikanani käynyt, ja moni muu.
Saanel kirjoitti 02.07.2008 - 08:04
Siis näin vallattoman hieno kerho perustettu, jonka jäsenenä olo on jo lähes velvollisuus. anon pääsyä kyseisen kerhon jäseneksi seuraavin perustein:

- Kirjallinen urani alkoi kirjoittamastani sadusta, jonka takia sain potkut pyhäkoulusta

- Urani jatkui runoina ja muuna mutinoina ja kultivoitui jossain määrin teini-ikäisenä taskurahahankintoihin kirjoittamalla Reginaan ja jopa kerran Jalluun (vai oisko ollut Ratto)

- Aikuisiällä huomasin osaavani tehdä loistavia listoja kaikista asioista (kauppa, tehtävä, viini jne)

- Nykyisin pidän taitoa yllä kirjoittamalla vastikkeita Kuluttajariitalautakunnan Laurille.

Toivoisin ylläolevan meriittilistan riittävän seuran jäsenyyteen.
SusuPetal kirjoitti 02.07.2008 - 08:09
Saanel, urasuorituksesi huomioon ottaen olet juuri sopivasti kelvotonta seura-ainesta! Tervetuloa!
Iiris kirjoitti 02.07.2008 - 20:46
Mää en saa omasta käsialastani selvää. Pääsenkö mukaan?
SusuPetal kirjoitti 02.07.2008 - 21:01
Heh, Iiris, ilman muuta tervetuloa!
Iiris kirjoitti 02.07.2008 - 22:24
KÄÄK tulipa kelvollinen olo!

Kuutar kirjoitti 03.07.2008 - 23:15
Tahtoo mukaan kanssa! Tämähän on kuin minulle tehty seura. Olen kelvottomista kelvottomin pöytälaatikkokirjailija, joka ei ole koskaan saanut mitään valmiiksi, eikä varmaan saakaan. Ideoita kyllä riittää, mutta nykyisin ne eivät päädy edes paperille. Sitä paitsi olen mitä epäsosiaalisin yksilö, inhoan kaikenlaisia kokoontumisia ja sosiaalisia tapahtumia, ajatuskin saa aikaan inhon väristyksiä.
Wella kirjoitti 05.07.2008 - 23:25
Tämähän kuulostaa hauskalta, saanhan minäkin nuori ihminen liittyä? En tiedä olenko kelvoton saatikka kelvollinen, mutta kyllä minä jonkin sortin kirjailija olen. Voisin olla. Tuotanoin. Joskus. Seuraavassa elämässä... Toivon mukaan kuitenkin tässä elämässä, ei oikein olisi aikaa odottaa seuraavaan.
Kirjoituksia ei ole julkaistu missään, ellei oteta huomioon koulun äidinkielentunteja, joissa tarinanpätkiäni on luettu ääneen.
Minulla on usein inspiraatio hukassa ja projekteja vaikka muille jakaa, lopputuloksena mistään ei tule valmista. Ilolla kantaisin kelvottoman kirjailijan titteliä. :)
Helinä kirjoitti 07.07.2008 - 19:24
Tämähän on ihan minua varten! Aina olen haaveillut loistokkaasta kirjailijanurasta mutta ainakaan vielä ei ole auennut. Loistouraa odotellessa voisi kuulua vaikkapa tähän hienoon seuraan joka tuntuu olevan aika suosittu.
Jään odottamaan hyväksyntää.
:)
Utuinen kirjoitti 08.07.2008 - 23:12
Mää kans! Juoksujalassa!
JouninJoutavat kirjoitti 08.07.2008 - 23:16
Joutavien kirjoittajana pääsen varmaankin mukaan. Toivon niin!
Mummy kirjoitti 09.07.2008 - 20:19
Muumiokin kääntyilee käärinliinoissaan ja ojentelee luisia sormiaan halaten mukaan mainioon KKS:aan. Ajan saatossa moni asia on muuttunut muiston tomuksi, mutta jossakin muumion mielen sopukassa elää yhä haave... Osata kirjoittaa! Sitä odotellessa...
SusuPetal kirjoitti 10.07.2008 - 11:19
Tervetuloa kaikille uusille! Liitän teidät seuran jäsenluetteloon heti ensi tilaisuudessa, nyt on vähän kiirusta, mutta pian!
Kettu kirjoitti 11.07.2008 - 22:08
En pidä itseäni kelvottomana kirjailijana sen enempää kynän ja paperin kuin neulan ja langankaan kanssa, joten olen luultavasti sopivasti kelvoton kuuluakseni tähän mainiolta vaikuttavaan seuraan?
SusuPetal kirjoitti 11.07.2008 - 23:24
Kettu, olet ymmärtänyt asian oivallisesti! Tervetuloa!
HeidiR kirjoitti 12.07.2008 - 09:00
Tämä on todella kelvottoman hauska juttu! :D

Itse en halua tähänkään seuraan, kuten en myöskään Kelvolliston Kirjailijoiden Seuraan. Halun olla mahdollisimman kaukana kaikesta, mutta samalla lämpimästi lähellä kaikkea.

En kutsu itseni edes kirjailijaksi. Mieluummin en ole mitään erityistä, en edes kelvoton kirjailija. Haluan vain olla.

Löytyisikö jotain ulkojäsenenä olemistakin kaukaisempaa kannustusmuotoa? ;)
HeidiR kirjoitti 12.07.2008 - 09:01
Anteeksi kirjoitusvirheeni. Todella kelvotonta... :P
SusuPetal kirjoitti 12.07.2008 - 10:22
Ulkojäsenen ulkojäsen, heh, kyllähän sitä voi pysytellä miten kaukana tahansa, HeidiR. Ulkoavaruusjäsen:))
Anioni kirjoitti 12.07.2008 - 15:01
Vieläkö mahtuu mukaan? Täällä yksi kelvoton wannabe-kirjailija, joka ei koskaan heitä kirjoituksia pois (20-vuotta vanhat kouluainekirjoituksetkin vielä kellarin perukoilla pölyttymässä...).

Tämä seura kuullosti heti just kuin mulle tehdyltä ;)
SusuPetal kirjoitti 12.07.2008 - 15:07
Anioni, aina mahtuu mukaan! Heh, vai kouluaineetkin tallessa. Hyvä asenne! Tervetuloa!
Siskotuu kirjoitti 12.07.2008 - 17:00
Heiii! Täältä löytyi mulle Se Oikea Seura! Nöyrästi anon jäsenyyttä, sillä olen järjettömän kelvoton niin kirjailijana kuten kaikkena mitä kuvitella saattaa. Johan sen blogini nimikin todistaa; mikä voi olla yhtä kelvotonta henkistä ulostetta, kuin enkelinkakka... Sitä paitsi; olen aina sanonut, että kirjoitan kirjan sitten kun lapset ovat isoja, kun ei tarvitse mennä töihin ja... no, ehkä sitten joskus.
SusuPetal kirjoitti 12.07.2008 - 17:09
Siskotuu, tuu, tuu seuraan, tervetuloa:)
Vaiheinen kirjoitti 12.07.2008 - 18:03
Anon mitä näyrimmin mielin tämän juhlavan seuran jäsenyyttä.

Mitään en ole koskaan julkaissut, enkä mitään vääriä sanoja käyttänyt. Kaikki tulkinnat poistiivista näytteistä tai otteista kiistän täysin. Koskaan en oo ottanut mitään (hik!).

Jäsenyyden saatuani (jos saan) aion käyttäytyä kelvottomien kirjailijoiden ikuisen perinteen mukaiseseti. Sen lupaan (jos muistan).

Grand Juryn tuomiota odotellessa yritän pelastaa ohimennen maailman, jos sopii...
Vaiheinen kirjoitti 12.07.2008 - 18:06
"nöyrimmin" piti sanomani. Joku huijari on käpälöinyt näppistäni...

SusuPetal kirjoitti 12.07.2008 - 18:15
Vaiheinen, maailman pelastaminen ohimennen kuulostaa aika työläältä, joten parempi ottaa sinut KKS:n jäseneksi saman tien! Tervetuloa!
Vaiheinen kirjoitti 12.07.2008 - 19:37
Kiittää ja kumartaa näyrästi. Täytyy siten yrittää pelastaa maailma, että olla yksinkertaisesti kelvoton. Ylpeästi. Mitään en oo...
Vaiheinen kirjoitti 12.07.2008 - 19:46
No ei oo tosi. Saisi tuo mun lisäkseni ainakin lepistä vaivaava vainooja lopettaa tuon näppisten kopeloinnin. Ei oo reilua. Piti sanomani siis "nöyrästi"...

Kelvoton on...
SusuPetal kirjoitti 12.07.2008 - 19:49
Jospa se on haamukirjoittaja, joka näpelöi näppistä?
Hallatar kirjoitti 13.07.2008 - 19:15
Tämäkin tahtoo mukaan... =)
SusuPetal kirjoitti 13.07.2008 - 19:48
No, jos se tahtoo, niin kyllä se pääsee, Hallatar:)
Olïver Kaïma kirjoitti 15.07.2008 - 12:54
Olenko ensimmäinen? Ah, kappas, en ihan. Pyrin täten kunniottavimmin seuranne jäseneksi, jos se vain suinkin passaa. Pitääkö perustella? -Sormeni kramppaavat näin pitkän kirjoituksen jälkeen...
SusuPetal kirjoitti 15.07.2008 - 19:20
Ihan ensimmäiseksi et ehtinyt, Oliver, mutta järjestyksestä viis. Kiitos pitkähköstä anomuksestasi, liitän sinut jäsenluetteloon.
Olïver Kaïma kirjoitti 15.07.2008 - 19:48
Nöyrimmät kiitokseni. Tapetoin blogini diplomilla heti kun muistan miten sitä blogialustaa taas käytettiinkään. Ajattelin aikaansaavana kaiffarina raportoida tähän vuolaan suunnitelman niistä kaikista romaaneista jotka ovat edistyneet pitkälti yli ensimmäisen sivun, mutta nyt täytyy taas lepuuttaa sormia ettei mitään rasitusvammoja tule.
SusuPetal kirjoitti 15.07.2008 - 19:54
Aah, tuskin maltan odottaa niitä romaanin alkuja, mutta odotanpa kuitenkin. Pakko.
Tapetoiminen on tahmaista hommaa.
riittaHelinä kirjoitti 15.07.2008 - 21:55
Olen - ennenkuin kuulin/näin kelvottomien kirjailijoiden seurasta- jo kirjoittanut kirjani kirjoittamisesta : http://riittahelina.blogspot.com/2008/07/jos-sunnuntaina-niin-miksei-sitten.html.
Kirjoituksessa myös kuvallinen todiste siitä, että kirja on yhden kappaleen ja kahden lauseen mittainen. Toistaiseksi.

Ehdottomasti kelvotonta kirjoittamista ja jäsenyyden anomisen arvoista.
SusuPetal kirjoitti 15.07.2008 - 22:38
Heh, luin kirjoituksesi kirjan kirjoittamisesta riittaHelinä -juuri oikea asenne seuraan, tervetuloa!
hdcanis kirjoitti 17.07.2008 - 16:23
Jos en minä hae itse niin väitoskirjanohjaajani varmaan hakee tätä puolestani (jos siis muistaa olemassaoloni).

En minä läpeensä kelvoton ole, satunnaisia iskuja lehtien mielipidepalstoille on tehty, blogissani hopisen diibadaabaa ja luovan kirjoittamisen tuotokseni tapaan hävittää viimeistään viikon sisällä kirjoittamisesta (mutta niinhän Kafkakin halusi tehdä, ja Gogol).
Ja olenhan jopa kansainvälisesti julkaistu, CV:ssäni kummittelee Czechoslovakian Journal of Physics!

Mutte hetkelliset itsekritiikin aallot vihjaavat että ehkä näillä meriiteillä ei kannata odottaa Nobelia tai edes Finlandiaa...
SusuPetal kirjoitti 23.07.2008 - 19:51
Ehkä ei Nobelia tai Finlandiaa, mutta KKS:n jäsenyys kyllä irtoaa, laitan sinut listoille tuota pikaa, hdcanis.
maahiska kirjoitti 09.08.2008 - 21:05
Puhuttelevaa! Tähän on liityttävä heti, koska olen niittänyt mainetta olemalla se-jonka-runoja-ei-julkaise-kukaan. Yhdestäkään kustantamosta ei ole tullut edes "emme juuri nyt ole kiinnostuneita"-palautetta . Se on mielestäni hämmästyttävää. Hämmästyttävintä on se, että kaikinpuolisesta kelvottomuudestani huolimatta olen myös pelvoton ja yhä vaan kirjoitan. Henkeä älkäämme sammuttako!
maahiska kirjoitti 09.08.2008 - 21:05
Anteeksi! Tuon piti olla Anomus!!! :-D
SusuPetal kirjoitti 09.08.2008 - 21:14
Maahiska, emme anna olemattomien kustantamoiden kirjeiden lannistaa, tervetuloa seuraan!
Hasufel kirjoitti 10.08.2008 - 14:04
Haluaisin kirjailijaksi, ihan oikeasti. Päässäni on jo monenmonta kirjaa ties mistä aiheesta, joita en kuitenkaan tule koskaan kirjoittaneeksi. Kirjoitan myös listoja ja luultavasti lukukelvotonta blogia (luokkaa: kiviäkin kiinnostaa).
Tämä oli siis kai vapaamuotoinen hakemus KKS:aan.
SusuPetal kirjoitti 10.08.2008 - 17:48
Päässä olevat kirjat kuuluvat asiaan, joten tervetuloa seuraan, Hasufel.
Lastu kirjoitti 14.08.2008 - 13:26
Olen usein sanaton. Riittääkö se?
SusuPetal kirjoitti 14.08.2008 - 13:43
Lastu, siinä on enemmän kuin tarpeeksi:)
Teme kirjoitti 17.08.2008 - 23:00
Haluan olla mukana KKS:ssä! Olen ainakin blogikirjoittaja (yksi surkea minä-blogi ja toinen runoblogini) ja myös paljon teknistä dokumentaatiota kirjottava tyyppi. Niitä kait on joissain projekteissa jopa kehuttu - mutta eivät ne tee vielä hyvää kirjailijaa, koska IT-alan tekstit ovat pääsääntöisesti niin surkeaa, että surkeakin teksti on hyvää niiden rinnalla.

Liitänpä tuon diplomin jossain vaiheessa blogiini, jos minut hyväksytään.
HooKoo kirjoitti 18.08.2008 - 00:32
Tää olis kyll just mulle sopiva paikka, vaikka,,, en niinkään blogeja kirjoittelekaan, paitsi mitä nyt jälkijunassa romaanieni lukuja laitan nettiin muiden "hullujen" ihmeteltäväksi siten, kuin ne ovat olleet ns raakileina:) Kirjoittaminen on kiva laji, vaikken sitä osaakaan.

ps. pitääkö kirjailijan lukea kirjoja? Minä kun en lue, kirjoitan vain....
SusuPetal kirjoitti 18.08.2008 - 06:57
Teme, minä-blogi ja runoblogi ovat enemmän kuin tarpeeksi eli tervetuloa seuraan, liitän nimesi jäsenluetteloon heti, kun ehdin.

HooKoo, juuri sinulle sopiva paikka, kyllä! Olisiko sinulla osoitetta, jonka voisin linkittää nimeesi, kun laitan sinut jäsenluetteloon?
HooKoo kirjoitti 18.08.2008 - 11:58
On mul, mut ei niiku ole:) Kotisivut ovat aivan vaiheessa, eikä siellä ole ku fotoja, tekstit taas ovat tuolla kalamies.com saitilla, mutta nähdäkseen ne, se vaatii kirjaumista. Voip olla nyt, kun olen "liekeissä", niin alan jonnekin jotain blogia tai kolumneja kirjoittelemaan, never know:)
SusuPetal kirjoitti 18.08.2008 - 16:44
Laita ihmeessä blogi pystyyn, HooKoo!!!
Marjut kirjoitti 27.08.2008 - 02:28
Tämä seurahan on kuin tehty minulle! Kun olin pieni tyttö, äiti sanoi aina, että minusta tulee kirjailija. Ei tullut!

Tällä hetkellä ongelmani on oikeakielisyys. Kotikieleni on "sekakieli" eli huono englanti, saksa ja suomentapainen. Eihän sellaisella kielellä saa aikaan muuta kuin kelvotonta tekstiä. Olen siis Kelvoton Kirjailija!
SusuPetal kirjoitti 27.08.2008 - 06:46
Marjut, juuri oikea paikka sinulle -täällä on muitakin, joille vanhemmat, opettajat ja muut selvänäkijät ovat povailleet kirjallista uraa:)
John kirjoitti 29.08.2008 - 17:46
Pihalla, ihan pihalla. Oonpas ollut kelevoton kun en ole aikaisemmin tätä huomannu. Riittääkö?
Ai mutta tulenkohan...tää porukkahan ei aio kokoontua? Mites niitä inspiksiä haetaan kun ei o humalahakuisia juhlijoita. Ai niin...täähän olikin ihan kelvotonta porukkaa tässäkin asiassa :) Silloinhan mie voinkin hakea jäsenyyttä, en o ikuna hillunu bileissä humalaisena! Enks ookkin kelvollinen :)
SusuPetal kirjoitti 29.08.2008 - 19:31
John, juuri oikeaa kelvottomuutta olla huomaamatta.... Jep, niin kelvottomia olemme, että emme kokoonnu, jokainen hillukoon yksinään!
Katti kirjoitti 30.08.2008 - 13:28
Sanoja peräkkäin. Hapuilevia lauseita etsimässä järjestystä. Minä kirjoitan itseäni todeksi. Valmiiksi en tule kuitenkaan :) Siksi.
SusuPetal kirjoitti 30.08.2008 - 14:14
Sanoja peräkkäin. Niin me muutkin, tervetuloa Katti.
sorrettu kirjoitti 01.09.2008 - 17:30
Ei oo kotisivuja, mut blogi on http://sorrettu.laif.fi
SusuPetal kirjoitti 01.09.2008 - 17:52
Blogi on ihan riittävä, Sorrettu, tervetuloa seuraan.
Ippu kirjoitti 16.09.2008 - 20:56
Herra varjele, miksen minä ole jo jäsen? Olen syntynyt kelvottomaksi, ulkopuolikseksi, oudoksi jopa itseni silmissä. Saati sitten Kolmiokirjan, joka on pääasiallinen työn- ja käsirahani antaja. Olen kirjoittanut noin sata novellia ja viitisentoista pokkaria.

Ah, kelvoton olen sydänjuurihin saakka. Take me home!
Ippu kirjoitti 16.09.2008 - 20:58
Ulkopuolikseksi on jotain totaalista saamattomuutta, jos joku ei tiennyt.
SusuPetal kirjoitti 16.09.2008 - 21:17
No, tule kotiin, Ippu! Onko sinulla blogia/kotisivua, johon voin linkittää, kun päivitän jäsenluetteloa?
Ippu kirjoitti 16.09.2008 - 21:58
Enhän minä ehdi mitään blogeja tai muuta kirjoittaa, kun kirjoitan vain kelvotonta viihdettä. Mutta kiitos, SusuPetal -enkeli, että näit sieluni hätään. Joskus minusta tuntuu, että muutun kolmioksi, mutta en kirjailijaksi.
Pääsenkö silti jäseneksi?
SusuPetal kirjoitti 16.09.2008 - 22:03
Ilman muuta, olet osoittanut kelvottomuutesi, Ippu!
Itselläni on takana reilu sata novellia ja kymmenisen pokkaria aikanaan, joten tämä on juuri oikea paikka sinulle.
Cutte kirjoitti 06.11.2008 - 23:35
Kas näin, astuu piilostaan pieni viheliäinen olento, kaikessa kelvottomuudessaan.

Yrittää järin mielikuvituksettomana puurtaa novelleja ja löytää omaa kirjoittajan identiteettiään. Ehkä vielä joskus voi suoltaa jotakin ainutlaatuisen epäkorrektia, niin häpeällistä ja sairasta, ettei siitä voi olla pitämättä.

Kelpaako tämä kelvottomuus kelvottomaan keskuuteenne?
SusuPetal kirjoitti 08.11.2008 - 14:53
Kyllä vain, Cutte, juuri oikea seura sinulle!
Outi kirjoitti 09.12.2008 - 18:33
Minäkin haluan jäsenyyden.

Miksikö? Silkkaa ahneuttani ja turhamaisuuttani. Se on se pääsyy. Aito syy. Selkeä syy.

Muut syyt (tekosellaiset):

...olihan minulla joskus kivikaudella koulua käydessäni ainekirjoituksessa kymppi. Olenhan minä joskus julkaissut jotain: artikkeleita kirjoihin ja lehtiin ja sen semmoista. Siis muutakin kuin yleisönosastokirjoituksia ja kannanottoja nettikeskustelupalstoilla. Olenhan minä muutenkin ihan mukava nainen.

Lisäsyy:

Tahdon uuden diplomin kotisivujani koristamaan.

Lisälisäsyy:

Olen totaalisen kelvoton myös ihmisenä, enkä vain kirjoittajana.
Pisara_ kirjoitti 20.01.2009 - 16:51
Hei, tämähän on hieno juttu! Mäki halun!
Olen useammin kuin usein kelvoton ja liian harvoin kirjoittava raapustelija joka tahtoo tuollaisen diplomin! (Osaankohan edes liittää sen tuonne blogiini?:D)

Näillä kriteereillä: pääsenkö mukaan?
SusuPetal kirjoitti 20.01.2009 - 17:51
Ilman muuta, tervetuloa, Pisara!
ChinCilla kirjoitti 02.02.2009 - 12:40
Täällä pieni pöytälaatikkoon juttuja kirjoittelevat tyttönen haluaisi liittyä joukkoon iloiseen? :)
SusuPetal kirjoitti 02.02.2009 - 13:37
Tervetuloa, ChinCilla. Valitettavasti tuo antamasi linkki ei johda mihinkään blogiin, joten toistaiseksi nimesi on jäsenlistassa ilman linkitystä. Jos sinulla on blogia, laitatko osoitteen tulemaan.
Sylviira kirjoitti 20.04.2009 - 10:09
Moi! Tässä ikivanha hyödytön korppumuori, joka on kymmeniä vuosia kirjoitellut, on kyllä ihan kunnolla kelvoton siinäkin. Mutta nuorempi seura saattaisi piristää, yksin kun näissä maisemissa huristelen.

Minäkin laitoin kirjani nettiin, kun en kustantajille kuitenkaan kelpaa. On siellä kyllä muitakin juttuja, mutta näin aluksi...

Otatko mukkaan?
SusuPetal kirjoitti 20.04.2009 - 10:44

Ilman muuta, tervetuloa Sylviira!
W kirjoitti 02.05.2009 - 03:29
JIPPII. Tämä on minulle juuri oikea paikka!
Tarkoitukseni on, etten välttämättä halua
kirjoittaa yhtään mitään. Viimeinkin löytyi juuri oikea kanava luovuudelle.
Hurraa, hurraa.

-W-.
SusuPetal kirjoitti 02.05.2009 - 10:26

Olet juuri oikeassa paikassa, W! Täältä löytyy kanavaa luovuudelle ja sen vastakohdalla.



Sirkka kirjoitti 05.09.2009 - 20:39
Kun vain løytyisi vastaavaa seuraa/blogia englanniksi, koska Australiassa asuessani käytin pääasiassa englantia ja sen jälkeen olen kirjoittanut melkein kaiken englanniksi, vaikka suomi onkin äidinkieleni. Jotain on toki jo suomeksikin.
Runoja on.
SusuPetal kirjoitti 05.09.2009 - 21:44

Suomalaisesta blogimaailmasta löytyy onneksi paljon ihmisiä, jotka osaavat englantia, kirjoita vaan kommentteja englanniksi, Sirkka.

onnenpuu  kirjoitti 13.09.2009 - 13:17
Täten anon nöyrästi pääsyä tähän mahtaavaan seuraan.

Minusta piti tulla isona kirjailija, ei ainakaan vielä ole tullut, ehkä en ole vielä tarpeeksi iso? Ensimmäisen ”kirjan” tein kahdeksanvuotiaana; ”Nasu ja tuulinen päivä”. ”Kirja” on kirjoitettu hevosenkokoisin tikkukirjaimin, ja kuvituskin on (valitettavasti) minun.
Ostoslistoja kirjoitan paljon; ne vain unohtuvat keittiön pöydälle. Olen myös tyypillinen pöytälaatikkorunoilija. Paitsi ettei pöydässäni ole laatikoita. Haluaisin kirjoittaa novelleja, joissa on suuri, syvä ajatus. Pieleen on mennyt, joka kerta. Kaikkien onneksi en ole koskaan yrittänyt julkaista mitään. Paitsi blogissani.

Olenko tarpeeksi kelvoton teidän seuraan?
SusuPetal kirjoitti 13.09.2009 - 13:36

Onnennpuu, olet enemmän kuin muodollisesti pätevä, joten tervetuloa!!!

onnenpuu  kirjoitti 13.09.2009 - 14:08
Kiitoksia! Kelpasin siis minäkin:) !
SusuPetal kirjoitti 13.09.2009 - 14:21

Jep, me kaikki olemme kelvollisen kelvottomia :)

Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Kirjoittaja

Lyhyitä tarinoita elämästä. Ei suurta fiktiota. Faktaa. Ehkä.














 

 

 SusuPetal by Hoover, klik kuvaa