Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
09.01.2008 - 18:28

Mies ei voinut olla ajattelematta, olisiko heidän liittonsa jatkunut, jos nainen olisi edes kerran halunnut miestä. Jos mies olisi nähnyt naisen silmistä, että nainen halusi häntä miehenä.

Nainen ei kieltäytynyt, kun mies lähestyi häntä, mutta se mitä mies näki naisen silmissä, ei ollut intohimoa, ei himoa, ei kiihkoa. Silmät kertoivat velvollisuudesta, kenties lievästä kiinnostuksesta, lojaalista rakkaudesta.

Viimeisten yhteisten hetkien aikana naisen silmät olivat näyttäneet pitkästyneiltä.

Mies oli yrittänyt monella tavalla herättää naisen halun. Hän oli kysynyt naiselta, mitä tämä toivoi, mitä hän voisi tehdä ja nainen oli vastannut, että kaikki oli hyvin, hän ei kaivannut mitään muuta, hän rakasti miestä, mutta hänen seksuaaliset tarpeensa vain olivat erilaiset kuin miehellä. Ne olivat vähäisemmät.

Mies tiesi naisen rakastavan häntä. Nainen arvosti häntä aviomiehenä ja lasten isänä. Nainen ei vain halunnut tai tarvinnut häntä miehenä.

Sellaisen halun mies olisi halunnut nähdä naisen silmissä. Edes kerran ennen lähtöään.


Elina kirjoitti 09.01.2008 - 18:41
Kannattaisi puhua. Ja jos ei muuta niin ihan kädestä opastaa. Itse saatan illalla asetella miehen kädet siten kuin haluan nukahtaa. Ei se siinä kauan pysy, mutta ei se mitään. Ripaus huumoria suhteeseen: ei kai se aina niin vakavaa ole? ;)
Elina vielä vähän kirjoitti 09.01.2008 - 18:42
Niin, piti vielä sanoa, että kommentoi ihminen, joka pelkää sanaa "rakkaus" eikä muutenkaan ole kovin romanttinen ;D
SusuPetal kirjoitti 09.01.2008 - 18:51
Minulla on sellainen olo, että tässä on yritetty puhua, mutta se ei ratkaise ongelmaa, Elina. Tarpeet ja toiveet ovat niin erilaiset ja siitä lähtökohdasta voi helposti ymmärtää toisen väärin.
Tuima kirjoitti 09.01.2008 - 19:03
Parina luettuina nämä tekstit täydentävät toisiaan ja näyttävät kuinka kaukana kaksi ihmistä voi liitossaan olla, vaikka kaikki olisi näennäisesti OK. Kumpikaan ei käyttäydy tieten loukkaavasti kummassakaan tarinassa, mutta jokin peruskohtaamattomuus perustarpeissa on esteenä. Hyvä ja ajatuksia herättävä kokonaisuus ja parina ne estävät mustavalkoisen ajattelun.
Mk kirjoitti 09.01.2008 - 19:11
Siis niinkun mitä, eikö kaikki pimeässä ja silmät kiinni?
En ymmärtänyt koko juttua, ai mutta tämä olikin kakkososa.
SusuPetal kirjoitti 09.01.2008 - 19:13
Jotenkin tykkään näistä kaksiosaisista jutuista, Tuima. Eka osa voi todellakin näyttäytyä mustavalkoisena tai provona, mutta yleensä tuo toinen osa tutisuttaa ajatuksia. Ainakin itselläni, toivon mukaan myös lukijoille.
Näennäisesti OK, kyllä, eikä mitään pahaa tai loukkaavaa, kuitenkin...
SusuPetal  kirjoitti 09.01.2008 - 19:16
Ehkä juuri siksi pimeässä ja silmät kiinni on se turvallisin tapa, mk...:)
tienpäällä kirjoitti 09.01.2008 - 19:38
Joskus kahden ihmisen maailmat vain ovat niin kaukana, etteivät millään taikatempullakaan kohtaa, vaikka fyysisesti oltaisiin kuinka vieretysten.

Ihmisillä on kaikilla erilaiset tarpeet, ja jos ne liian kauan kieltää kuolee elävältä.
SusuPetal kirjoitti 09.01.2008 - 19:42
Niin, kai se vain on fakta, tienpäällä. Ei paha tahto, ei ilkeys, ei viha.
Alastalo kirjoitti 09.01.2008 - 20:10
Tienpäällä sanoikin sen mitä ajattelin. Sanoi vain paljon paremmin kuin olisin osannut.

Hyvin kirjoitit taas kerran Susu. Ja kuvat niin mukavasti vihjaisi mitä on tulossa.
SusuPetal kirjoitti 09.01.2008 - 20:12
Tienpäällä kiteytti hyvin, Alastalo.
vintti kirjoitti 09.01.2008 - 20:34
Kaunis tarinapari, j a kuinka totta.

Ja totuuksia on aina niin paljon, erilaisia. Kaikki näkevät eri tavalla tilanteen, elävä sen eri tavalla, ja tuntevatkin.

Harvoin elämässä kysyntä ja tarjonta käyvät ihan yksiin, ja usein juuri noin kovin pieleen.

SusuPetal kirjoitti 09.01.2008 - 20:47
Se, ettei mikään ole oikeasti mustavalkoista, on aina kiehtovaa, Vintti. Asiat voi nähdä niin monella tavalla, eikä välttämättä mikään tapa ole väärin.
Tai oikein.
Äijä kirjoitti 09.01.2008 - 20:57
Auts.
Osui ja upposi. Kumpikin.
Täh, eikö nuo minun kariutuneet olleetkaan uniikkeja, häh?
SusuPetal kirjoitti 09.01.2008 - 21:01
Heh, Äijä, vaikka olemmekin kaikki ainutlaatuisia, niin elämämme eivät välttämättä niin uniikkeja ole...
tienpäällä kirjoitti 09.01.2008 - 21:12
No, mikäs on kiteytellessä, tällä kokemuksella ja näillä kilometreillä.
Nähty ja koettu on. Useampaan kertaankin.
Kari kirjoitti 09.01.2008 - 21:28
Luin lomalla Lehtolaisen "Luonas en ollutkaan", jossa olin havaitsevinani vähän samaa keskinäisen epäymmärryksen henkeä kuin tarinassasi. Kirja oli vaimolla mukana matkalukemisena ja innostuin sen lukemaan, kun vaimo pikkupäissään tuli paljastaneeksi, että "se on juuri kuin meidän elämästä". Luettuani kirjan en kyllä ymmärrä, miten niin muka on!
Inkivääri kirjoitti 09.01.2008 - 22:10
Herättää kysymyksiä - eikö ollut koskaan halunnut, eikö intohimoa ollut alussakaan, olisiko riittänyt, jos sitä olisi ollut alussa?

Sanommeko nuorillemme, että se intohimo on ainoa, jota ei avioliitossa voi saada muilta kuin puolisolta, ainakaan ilman huonoa omatuntoa?

Vaikka tarpeet olisivat vähäisemmät, ovatko ne niin vähäiset ettei kaipaa lainkaan tyydytystä? Vai onko se vaan sitä että kaipaa harvemmin? Tyydytykseen taas oletan liittyvän aina intohimoa, joten jos nainen saa tyydytyksen mies myös näkee intohimon hänen silmissään...

Ehhh, enpä tiedä oliko tarkoitus puhua koko asiasta - kirjoitusparisi on hyvä ja molempia ymmärtävä. Ja kertoo siitä, että pitäisi yrittää etsiä se, jolla on samankaltaiset tarpeet ja vielä elää niin, että ne säilyisivät samankaltaisina... Toisaalta, vanhojen hyvien aikojen muisto kantaa monien huonojen aikojen yli - mutta jollei ole ollutkaan hyviä aikoja...
SusuPetal  kirjoitti 09.01.2008 - 22:10
Hyvähän se sitten on kiteyttää, tienpäällä:))

Kari, oletkin palannut! Vai sellainen kirja, eikä yhtymäkohtia siis löytynyt -niin, paitsi vaimon mielestä. Sellaistahan se on, erilaiset näkökulmat...
SusuPetal kirjoitti 09.01.2008 - 22:16
Alkuajan intohimo ja huuma lienee sellainen vaihe, jonka useimmat kokevat -ja jos suhde säilyisi sellaisena kuin se on ensimmäisen puolen vuoden aikana, niin aika kuluttavaa elämää se olisi....
Mutta kaipa tälläkin parilla on ollut alku intohimoinen, jokinhan heitä on vetänyt yhteen, luultavasti rakastuminen. Ja alun jälkeen on palauduttu tavalliseen, jolloin erot ovat tulleet näkyviin, ja ehkä siinä vaiheessa vielä toivoo/uskoo/rakastaa.

Tuo, että kaipaa harvemmin, sen sijaan ettei kaipaisi laisinkaan, Inkivääri, on todennäköisesti se totuus.
hepoliini kirjoitti 10.01.2008 - 08:38
Voihan sitä intohimoa ja "alkuhuumaa" kokea ilman että rakastaisi jotain (oikeasti)? Ja sitten kun alkuhuuma haihtuu niin saattaa löytää itsensä ihan väärän tyypin kanssa eikä sen huomaaminen ole välttämättä "rakkauden loppumista" jos oikeaa rakkautta ei ole koskaan ollutkaan... Jos sen jälkeen jää vielä jotain muutakin kuin tarinassa kuvattua, voisiko se olla sitä rakkautta. Mitä se rakkaus on; sitä tässä hepoliinikin on koettanut aika huonollakin menestyksellä selvittää jo puolet aikaa pienen elämänsä ajan. Että onko olemassa "rakkautta" ja "rakkautta" vai vain "rakkautta", joka ei tee eroa ihmisten välillä. Kyllä sitä kuitenkin mielellään kokisi että vaikkapa se henkilö kenen kanssa on valinnut viettää suurimman osan ajastaan olisi jotenkin erityislaatuisempi kuin kukaan muu. Mutta todennäköisesti se on vaan suurta harhaa. Tällaista täältä tänään juuri nyt.
hepoliini kirjoitti 10.01.2008 - 08:41
Vielä... Ja jossakin jokin aika kuulin ajatuksen, jonka itse voisin melkeen allekirjottaa: Jos toisilleen "oikeat" ihmiset päätyisivät yhteen niin todennäköisesti erotilastot olisivat paljon kauniimpia..siis että erottais vähemmän. Mutta kun mennään kimppaan sen ekan kanssa (noin kärjistetysti) joka vastaan kävelee niin onko se kumma jos meno ei miellytäkään kohta kun ei ole suoritettu minkäänlaista alkukarsintaa vaan juostu sinne minne alapää sanoo?
Olli kirjoitti 10.01.2008 - 08:54
Tiesinhän minä, että miehen navassa se vika on!
Katili kirjoitti 10.01.2008 - 09:43
Ei oo Ei tuu....vissiin. Miehessä ei mitään vikaa. Kai?
hepoliini kirjoitti 10.01.2008 - 09:47
(Olli, tottakai nyt miehessä, missäs muussa ;))
SusuPetal kirjoitti 10.01.2008 - 11:28
Hepoliini, luulisin, että jos ihmiset ymmärtäisivät, että rakastumisen tunteen jälkeen alkava tunne on yleensä sitä rakastamista, niin helpommalla pääsisivät.Ihmiset vaan mieltävät sen tylsäksi arjeksi ja kaipaavat sitä ihanaa alkuvaiheen tunnetta, kun mikään ei riittänyt. Ja jotkut tosin haluavat aina elää siinä rakastuneessa vaiheessa ja silloin seuraa jatkuva ero.
Mutta uskon myös, että vaikka ollaan rakastuneita ja sitten rakastetaan, niin sekin voi loppua -ihmiset muuttuvat.

Olli, no totta kai! Olisikohan napakoru poikaa:))

Katili, jotenkin minulla on sellainen olo, ettei tässä miehessä ole todellakaan mitään vikaa. Ei naisessakaan. Heidän ei ehkä vain olisi pitänyt aloittaa yhteinen elämä.
Inkivääri kirjoitti 10.01.2008 - 14:18
Susun kanssa samaa mieltä - emme ehkä vielä osaa parin valintaa tässä uudessa vaiheessa, jossa molemmat ovat taloudellisesti toisistaan riippumattomia?

Ennen pysyttiin yhdessä muustakin syystä kuin rakkaudesta...
SusuPetal kirjoitti 10.01.2008 - 15:18
Totta, Inkivääri, aika uutta tämä rakkaudesta naiminen täällä, ja ehkä sitä taitoa ei vielä geenistössämme ole -pikku hiljaa evoluutio etenee.
hpy kirjoitti 10.01.2008 - 16:11
Mitenkohan saisin kirjoitettua viisaan kommentin?
Taidan jatta kommentoinnin valiin!

Alkuhuumaa, keskihuumaa, loppuhuumaa.
Oikeutettua huumaa, varastettua huumaa.
SusuPetal kirjoitti 10.01.2008 - 16:14
Onneksi minä en määrittele, mikä on viisas kommentti, HPY!
Samanlaiset tarpeet, toiveet ja halut -noin pääpiirteittäin, sitten nuo kaikki huumat toteutuvat.
Poplar kirjoitti 11.01.2008 - 16:17
Minun mielestäni kummassakaan ei ole vikaa. Rakastuminen, rakastaminen....hmmmmm. On helppo ihastua ja vielä ehkä rakastuakin, mutta se rakastaminen! Se se vasta työlästä on.

Ajattelin, että nuo kaksi ihastuivat, rakastuivat, mutta eivät rakasta samalla lailla. Naiselle ehkä riittää rakkaudessa arvostaminen, perheessä eläminen ja kunnioitus (en löytänyt viitteitä toiseen mieheen, salarakkaaseen..?) mutta mies tarvitsee intohimoa, ehkä tukipilarikseen rakastamiselle.

Ehkä he eivät vain sovi toisilleen, ehkä väliltä puuttuu Se Jokin mystinen juttu ja kemia, jolla kummankin tarpeet ja rakastamisen erilaisuudet saadaan sovitettua yhteen, luotua kompromissi.

Pidin tarinoista, ne osuivat niin lähelle.
SusuPetal kirjoitti 11.01.2008 - 16:22
Noin minäkin sen ajattelin, Poplar, molemmat rakastavat, mutta eivät samalla tavalla, ja se tekee surulliseksi.
genoveeva kirjoitti 11.01.2008 - 19:58
Niin ei ne tarpeet aina yksiin mee. Mutta joskus mies ois voinu reippaasti ottaa naisensa tuntematta syyllisyyttä tyhjän katseen edessä. Ja nainen olisi voinut sitoa miehen käsistään sänkyyn ja iloitella mielin määrin....no joo.
SusuPetal kirjoitti 11.01.2008 - 20:48
Onhan noita mahdollisuuksia, mutta varmaan jossain vaiheessa ei kumpikaan jaksa enää yrittää, Genoveeva.
genoveeva kirjoitti 12.01.2008 - 11:59
Sinäpä se Susu. Kun ei pidäkkään yrittää. On uskallettava heittäytyä. On luovuttava, esim, itsen ja toisen kontrolloinnista. Ja siinä se vaikeus. Syvyyssukelluksessa.
SusuPetal kirjoitti 12.01.2008 - 12:00
Ja se vaatii luottamusta, Genoveva. Eipä ole helppoa.
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Kirjoittaja
susupetal

Lyhyitä tarinoita elämästä. Ei suurta fiktiota. Faktaa. Ehkä.














 

 

 SusuPetal by Hoover, klik kuvaa